Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Raport TrendForce: Sprzedaż monitorów OLED osiągnęła 200 000 sztuk w I kwartale 2024 r., roczna prognoza osiągnie 1,34 miliona

Najnowszy raport TrendForce ujawnia solidny początek 2024 roku dla monitorów OLED, z dostawami sięgającymi około 200 000 sztuk w pierwszym kwartale – co oznacza wzrost rok do roku o 121%.

Oczekuje się, że dynamika ta utrzyma się w drugim kwartale, który ma odnotować kwartalny wzrost o 52%, ponieważ nowe modele trafią na rynek, zwiększając łączną liczbę w pierwszej połowie do 500 000 sztuk. Wraz ze wzrostem inwestycji ze strony marek i producentów paneli wprowadzających nowe produkty wraz z agresywnymi promocjami, roczne dostawy mają wzrosnąć do 1,34 miliona sztuk, osiągając imponującą stopę wzrostu 161%.

Źródło: TrendForce

Samsung prowadzi na rynku w pierwszym kwartale z 36-procentowym udziałem, napędzany przez silną sprzedaż swoich 49-calowych modeli, które oferują znaczną przewagę kosztową – są tylko o 20% droższe niż ich odpowiedniki LCD. Warto zauważyć, że Samsung planuje wprowadzić w drugim kwartale modele 27-calowe i 31,5-calowe, które powinny jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż OLED.

Dell stanął w obliczu wyzwań związanych z 34-calowymi modelami OLED w pierwszym kwartale ze względu na konkurencyjne oferty innych marek, które charakteryzują się wysoką jakością w niższych cenach. Niemniej jednak, nowe 27-calowe i 31,5-calowe monitory OLED firmy Dell wprowadzone na rynek w pierwszym kwartale pomogły zwiększyć ogólną sprzedaż ich paneli OLED. Firma zajmuje drugą pozycję, osiągając 21% udziału w rynku.

LG Electronics, zajmujące trzecie miejsce z 19% udziałem w rynku, nie tylko kontynuowało silną sprzedaż swoich istniejących 27-calowych, 45-calowych i 48-calowych modeli OLED, ale także osiągnęło nowe rekordy dostaw dzięki wprowadzeniu 34-calowych i 39-calowych modeli w pierwszym kwartale.

ASUS nadal inwestuje znaczne środki w rynek monitorów high-end, jednocześnie aktywnie rozwijając i promując swoje produkty OLED. Dzięki kompleksowej ofercie monitorów OLED o przekątnej od 15,6 cala do 49 cali, ASUS zdobył około 10% rynku w pierwszym kwartale, zajmując czwarte miejsce.

MSI znacząco zwiększyło swoją obecność na rynku w pierwszym kwartale, wprowadzając wiele nowych modeli w rozmiarach 31,5 i 27 cali, a także konkurencyjne cenowo nowe produkty w rozmiarach 34 i 49 cali. Strategia ta zwiększyła udział MSI w rynku o 6 punktów procentowych do 7%, plasując firmę na piątym miejscu. MSI planuje kontynuować wprowadzanie nowych modeli w drugiej połowie roku, przewidując gwałtowny wzrost dostaw monitorów OLED w 2024 roku.

Źródło: TrendForce

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE