Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Raport Ericsson ConsumerLab: Innowacje i technologia będą miały kluczowe znaczenie w walce z codziennymi wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi.

Ericsson (NASDAQ: ERIC) przeprowadził badanie ConsumerLab, w którym udział wzięło ponad 15 000 użytkowników early adopters (wczesnych nabywców nowych technologii) z całego świata. Odpowiadając na zmiany klimatyczne i globalne ocieplenie, blisko 99% respondentów spodziewa się proaktywnego korzystania z internetu i rozwiązań cyfrowych. Wyniki badania zostały opracowane w najnowszym corocznym badaniu 10 Hot Consumer Trends “Life in a Climate-Impacted Future”. Jest to dwunasta edycja raportu Ericsson ConsumerLab, który przedstawia obawy i oczekiwania konsumentów oraz indywidualne inicjatywy technologiczne podejmowane do 2030 roku na rzecz klimatu.

 

83% badanych uważa, że świat osiągnie lub przekroczy wskaźnik globalnego ocieplenia o 1,5 stopnia Celsjusza, który według międzynarodowych standardów uznawany jest za granicę powyżej której prawdopodobne są bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe oraz negatywne skutki dla klimatu.

Blisko 55% użytkowników early adopters z dużych miast uważa, że zmiana klimatu będzie miała negatywny wpływ na ich życie i oczekuje, że rozwiązania cyfrowe przyczynią się do ograniczenia zmian klimatycznych i ochrony środowiska.

Główne obawy dotyczą kosztów życia, dostępu do energii, zasobów materialnych oraz bezpieczeństwa i potrzeby niezawodnej łączności w niespokojnych czasach i chaotycznej pogodzie. Zdecydowana większość badanych nie tylko wierzy, że zmiany klimatu mają miejsce, ale także, że skutki będą miały większy wpływ na ich życie niż obecnie.

Zgodnie z trendem “mniej znaczy więcej cyfrowo”, ankietowani przewidują, że sztuczna inteligencja rozszerzy się na styl życia konsumentów – chociażby wspierając kupujących w korzystaniu z cyfrowych alternatyw wobec produktów fizycznych.

15 000 badanych z 30 miast na całym świecie oceniło 120 pomysłów na produkty cyfrowe w 15 dziedzinach życia, począwszy od adaptacji codzienności do zmian klimatycznych, kończąc na sposobach radzenia sobie z trudnymi zjawiskami atmosferycznymi. W oparciu o uzyskane dane, eksperci Ericsson ConsumerLab stworzyli 10 najważniejszych trendów konsumenckich.

 

10 najważniejszych trendów konsumenckich:

 

1 Cięcie kosztów

Usługi cyfrowe pomogą konsumentom kontrolować koszty żywności, energii i podróży w niestabilnych czasach klimatycznych. Ponad 60% badanych jest zaniepokojonych wyższymi kosztami życia w przyszłości.

 

2 Stabilna sieć

Niezawodne i odporne połączenia internetowe będą zyskiwać na znaczeniu, w miarę nasilania się ekstremalnych zjawisk atmosferycznych. Około 80% respondentów uważa, że w latach 30-tych XXI wieku inteligentne lokalizatory sygnału wskażą optymalne obszary zasięgu podczas klęsk żywiołowych.

 

3 Mobilność bez pośpiechu

Znane nam harmonogramy pracy mogą stać się przeszłością. Przepisy klimatyczne i efektywność energetyczna zmienią elastyczność pracy. 68% ankietowanych planowałoby swoją aktywność kierując się optymalizacją kosztów energii, a nie efektywnością czasową.

 

4 Sztuczna inteligencja

Przewiduje się, że sztuczna inteligencja będzie chronić konsumentów podczas nieprzewidywalnej i niestabilnej pogody. Prawie połowa użytkowników early adopters twierdzi, że dla własnego bezpieczeństwa będzie używać spersonalizowanych systemów ostrzegania przed zagrożeniami meterologicznymi.

 

5 Nowy klimat pracy

Korporacyjne ograniczenia śladu węglowego, rosnące koszty i przyspieszona cyfryzacja będą kształtować procedury pracy przyszłości. Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przewiduje, że asystenci AI zaplanują dojazdy, zadania i zasoby, aby zminimalizować ślad węglowy organizacji.

 

6 Inteligentna woda

Ze względu na zmniejszające się zasoby słodkiej wody, konsumenci oczekują inteligentnych instalacji w celu oszczędzania i ponownego wykorzystania wody. Prawie połowa badanych twierdzi, że ich gospodarstwa domowe będą używać inteligentnych zbieraczy wody na dachach, balkonach i oknach, otwierających się podczas opadów, aby zbierać i oczyszczać wodę deszczową.

 

7 Energonomia

Cyfrowe usługi udostępniania energii mogą złagodzić ciężar rosnących kosztów energii.
Energia może stać się walutą – 65% użytkowników early adopters uważa, że w latach 30-tych. Konsumenci będą mogli płacić za towary i usługi w kWh za pomocą aplikacji mobilnych.

 

8 Mniej znaczy więcej cyfrowo

Wirtualne zamienniki produktów mogą stać się wyznacznikami statusu. Nadmierna fizyczna konsumpcja może być zarówno kosztowna, jak i społecznie krytykowana. Dematerializacja nawyków konsumpcyjnych może przyspieszyć – jedna trzecia wczesnych nabywców technologii wierzy, że będzie osobiście korzystać z aplikacji zakupowych sugerujących cyfrowe alternatywy dla produktów fizycznych.

 

9 Przyroda

W obliczu ciągłych zmian klimatycznych i potencjalnych ograniczeń w podróżowaniu, doświadczanie natury na obszarach miejskich bez podróżowania może być standardem w latach 30-tych. Czterech na dziesięciu użytkowników early adopters z miast pragnie osobiście korzystać z wirtualnej usługi turystycznej, która pozwoli odwiedzać rezerwaty przyrody i szlaki górskie w czasie rzeczywistym.

 

10 Oszustwa klimatyczne

Ankietowani sygnalizują, że wysokie ceny oraz racjonowanie energii i wody wykorzystają nieuczciwi konsumenci, szukający sposobów obejścia ograniczeń środowiskowych. Ponad połowa respondentów spodziewa się, że hakerzy będą nielegalnie korzystać z wody lub elektryczności za pomocą aplikacji internetowych.

 

“Konsumenci podkreślili, że niezawodna i solidna sieć będzie miała kluczowe znaczenie w codziennym życiu i osobistych wysiłkach na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Spodziewają się, że ekstremalne zmiany pogodowe i negatywny wpływ na klimat będą coraz bardziej powszechniejsze. Konsumenci oczekują,że niezawodna łączność będzie działać szybko i globalnie – podkreślił Magnus Frodigh, Head of Ericsson Research.

 

Współautorka raportu, Sara Thorson, Head of Concept Development, Ericsson ConsumerLab, odniosła się do 6-go trendu raportu, “Inteligentna Woda”:

 

„Zużycie wody może ulec zmianie, jeżeli jej racjonowanie stanie się powszechniejsze niż obecnie. Niemal 64% użytkowników early adopters przewiduje, że do lat 30-tych. Codziennością będą regulowane cyfrowo miesięczne przydziały wody.”

 

Dr Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer and IndustryLab, zarządzającym projektem 10 Hot Consumer Trends od czasu jego powstania w 2011 r., podkreśla że badani zwrócili uwagę na ryzyko niewłaściwego wykorzystywania technologii przeznaczonej do walki ze zmianami klimatycznym:

 

„10-y trend raportu podnosi kwestię oszustw klimatycznych. Respondenci dostrzegają ryzyko nieprzestrzegania przepisów klimatycznych, takich jak niepłacenie rachunków lub unikanie rejestrowanie danych. Wykorzystanie technologii do obejścia ograniczeń środowiskowych przewidywane jest przez 72% badanych. Jest to ważne ostrzeżenie, które potęguje kluczową rolę niezawodnych sieci i usług”.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży” – “Służymy profesjonalną pomocą i wsparciem handlowym” zwrócił się do partnerów Samsunga Jacek Klee, Samsung Electronics Polska

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE