Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Meta złapała izraelską firmę marketingową prowadzącą setki fałszywych kont na Facebooku

Meta złapała izraelską firmę marketingową wykorzystującą fałszywe konta na Facebooku do prowadzenia kampanii wpływu na platformie, poinformowała firma w swoim najnowszym raporcie na temat skoordynowanych nieautentycznych zachowań. Program był skierowany do osób w USA i Kanadzie i dotyczył wojny między Izraelem a Hamasem.

W sumie badacze Meta odkryli 510 kont na Facebooku, 11 stron, 32 konta na Instagramie i jedną grupę powiązaną z tym przedsięwzięciem, w tym fałszywe i wcześniej zhakowane konta.

Konta podawały się za „żydowskich studentów, Afroamerykanów i »zaniepokojonych« obywateli”. Zamieszczano na nich posty, w których wychwalano działania wojskowe Izraela i krytykowano Agencję Narodów Zjednoczonych ds. Pomocy i Robót (UNRWA) oraz protesty uczelni. Podzielili się także islamofobicznymi komentarzami w Kanadzie, mówiąc, że „radykalny islam stanowi zagrożenie dla wartości liberalnych w Kanadzie”.

Badacze Meta stwierdzili, że kampania była powiązana z STOIC, „firmą zajmującą się marketingiem politycznym i wywiadem gospodarczym” z siedzibą w Izraelu, choć nie spekulowali na temat jej motywów. STOIC była również aktywna na X i YouTube i prowadziła strony internetowe „koncentrujące się na wojnie Izrael-Hamas i polityce Bliskiego Wschodu”.

Według Meta, kampania została odkryta, zanim zdążyła zgromadzić dużą publiczność, a wiele fałszywych kont zostało wyłączonych przez zautomatyzowane systemy firmy. Konta osiągnęły około 500 obserwujących na Facebooku i około 2000 na Instagramie.

W raporcie zauważono również, że osoby stojące za kontami zdawały się używać generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji do pisania wielu komentarzy na stronach polityków, organizacji medialnych i innych osób publicznych. „Komentarze te zazwyczaj łączyły się ze stronami internetowymi operacji, ale często spotykały się z krytycznymi odpowiedziami autentycznych użytkowników, nazywając je propagandą” – powiedział David Agranovich, dyrektor ds. polityki Meta w zakresie zakłócania zagrożeń, podczas briefingu z dziennikarzami.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE