Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Firmy mogą wygrać dzięki generatywnej AI, a pomoże w tym pokolenie Z, wynika z badania Salesforce – Generative AI Snapshot Research: The AI Divide

To pokolenie Z określi zakres, w jakim generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie sposób, w którym żyjemy i pracujemy. Urodzeni w świecie smartfonów, wirtualnych asystentów oraz  Internetu, to właśnie tacy „cyfrowi tubylcy” ze zdolnością ultraszybkiego adaptowania się do zmian technologicznych zostaną siłą napędową powszechnego przyjęcia sztucznej inteligencji.

Wyniki badania opublikowanego przez Salesforce – Generative AI Snapshot Research: The AI Divide obrazują, że ponad jedna trzecia obecnych użytkowników sztucznej inteligencji to „super-użytkownicy”, którzy codziennie korzystają z generatywnej SI i planują korzystać z niej jeszcze częściej. Te same dane pokazują również, że połowa wszystkich konsumentów nigdy nie korzystała z tej technologii i twierdzi, że ich wiedza na temat tego rozwiązania jest ograniczona lub nic nie wiedzą o sztucznej inteligencji. Jednak aż 70% pokolenia Z korzysta z tej technologii – w porównaniu do zaledwie 23% Baby Boomers – a prawie połowa urodzonych po roku 1995 uważa, że jest na dobrej drodze do opanowania pełni możliwości, jakie daje SI.

Zdolność pokolenia Z do ufania generatywnej sztucznej inteligencji jest tak samo ważna, jak jej aspiracje do ułatwiania życia wszystkim. Być może bardziej niż jakiekolwiek inne pokolenie, pomogą w zrozumieniu tej technologii. Chcą wiedzieć jak działa generatywna sztuczna inteligencja i upewnić się, że jest bezpieczna. Dodatkowo zależy im na pewności, że ich dane nie zostaną wykorzystane gdzie indziej bez ich zgody.

Jest też dobra wiadomość dla firm martwiących się o konsumentów, którzy deklarują się jako niezaznajomieni z generatywną sztuczną inteligencją, którzy nie mają pewności, w jaki sposób ta technologia wpłynie na ich życie. Prawie połowa z nich twierdzi, że korzystałaby z generatywnej sztucznej inteligencji, gdyby była ona łatwiejsza w użyciu lub zintegrowana z technologią, którą już posiadają. Aż 51% z nich jest zdania, że sytuacja mogłaby się zmienić, gdyby firmy były bardziej transparentne w kwestii tego, jak z niej korzystają.

 

Istnieją trzy kroki, które liderzy biznesowi mogą podjąć, badając, budując i wdrażając platformy bazujące na SI:

1) Wypełnienie luki między tym, jak pokolenie Z korzysta ze sztucznej inteligencji, a tym, jak chce z niej korzystać.

Pomimo szumu wokół tego, jak SI może ułatwić nam życie, to aż 38% użytkowników generatywnej sztucznej inteligencji używa jej tylko dla zabawy. Pokolenie Z chce jednak wykorzystać sztuczną inteligencję w miejscu pracy, aby usprawnić procesy i zwiększyć swoją produktywność. Zależy im, aby SI była zintegrowana z narzędziami, z których już korzystają. Podczas gdy organizacje budują i wdrażają sztuczną inteligencję, skupienie się na narzędziach, które pozytywnie wpływają na produktywność pracowników, może zwiększyć przyjęcie i zmniejszyć opór, przyspieszając rozwój firmy w przyszłości.

 

2) Wdrażanie transparentnych i etycznych praktyk SI

Chcąc odpowiedzieć na etyczne obawy pokolenia Z w tym kwestie takie jak stronniczość, prywatność i transparentność danych oraz aby utrzymać ich zaufanie, ważne jest, aby liderzy zagwarantowali, że narzędzia i platformy SI oferują przejrzyste wyjaśnienia swoich działań. W określonych przypadkach może być konieczne zaangażowanie człowieka w cały proces, aby naprawić wszelkie problemy lub błędy.

 

3) Wspieranie współpracy między tymi, którzy czują się komfortowo z generatywną sztuczną inteligencją, a tymi, którzy podejmują te decyzje biznesowe.

Pracownicy odpowiedzialni za codzienne decyzje, które napędzają rozwój firmy, to według badań ci, którzy obecnie nie wykorzystują generatywnej sztucznej inteligencji i nie w pełni ją rozumieją. Ta luka w wiedzy prowadzi do różnic w opiniach na temat tego, gdzie powinny trafiać zasoby i czy należy nadać priorytet w finansowaniu tej technologii.

 

Jeśli firmom nie uda się zasypać przepaści między zwolennikami sztucznej inteligencji a tymi, którzy są wobec niej oporni, prawdopodobnie napotkają wyzwania w skutecznym wykorzystaniu potencjału tej nowej technologii. Dlatego tak ważne staje się nadrobienie tej „technologicznej lekcji”, tak aby pracownicy bez względu na to z jakiego są pokolenia, mogli wykorzystywać to narzędzie w swojej codziennej pracy.

 

“Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE