Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Autonomiczny samochód z technologią Mobileye wkrótce pojedzie jako taksówka?

Mobileye, firma należąca do Intela, zaprezentowała w Izraelu system wykrywania True Redundancy™ działający bez kierowcy. To kolejny etap w przygotowaniach do debiutu  usług robotaxi w Izraelu i Niemczech. 

Mobileye zaprezentował film prezentujący możliwości systemu True Redundancy. Auto wyposażone w system opracowany przez izraelską firmę należąca do Intela, pokazuje, że Mobileye AV (robocza nazwa pojazdu) wykonuje zadania usługi robotaxi, jadąc do wielu miejsc docelowych i zatrzymując się tam, gdzie może zabrać i wysadzać pasażerów. Możliwości True Redundancy, alternatywnego podejścia Mobileye do fuzji czujników pojazdów autonomicznych, są w pełni widoczne, gdy robotaxi Mobileye AV porusza się nocą po ulicach Jerozolimy – miasta, które ma złożoną, bo powstającą od stuleci sieć ulic. Podczas gdy poprzednie filmy pokazywały, że samochód porusza się tylko z podsystemem kamery, nowy materiał pokazuje samochód w pełni skonfigurowany, korzystający z szeregu sensorów.

„Mobileye Drive™ z True Redundancy jest sprzeczny z normami branżowymi dzięki oddzielnym podsystemom wykrywania, które działają jako backup dla siebie nawzajem. Bardzo normalny sposób, w jaki pojazd porusza się po bardzo złożonych scenariuszach, dowodzi wartości tego podejścia”. – Johann Jungwirth, wiceprezes ds. mobilności jako usługi w Mobileye

True Redundancy to efekt podejścia firmy Mobileye do wykrywania warunków środowiskowych, w którym dwa niezależne podsystemy – jeden oparty o kamery (a więc obraz), drugi z połączeniem lidar-radar – służą jako wzajemne uzupełnienie, ale i backup dla siebie nawzajem, a nie jako systemy uzupełniające. Rezultatem jest rozwiązanie czujnikowe, które, jak się uważa, zapewnia dłuższy średni czas między awariami. Prototypowe pojazdy AV jeżdżące obecnie w Izraelu są pierwszymi Mobileye, które łączą oba systemy w jednym pojeździe, demonstrując, jak robotaxi ma działać w rzeczywistych operacjach.

 

W 40-minutowym, nieedytowanym filmie widać, jak Mobileye AV wykonuje złożone, rzeczywiste manewry podczas jazdy pomimo ostrego nocnego oświetlenia jezdni i skomplikowanych znaków drogowych. Bardzo “ludzkie” zachowanie podczas jazdy robi wrażenie, auto płynnie radzi sobie z bardzo trudnymi manewrami. To jednak tylko wygląda na łatwe. Auto musi przewidywać nie tylko zróżnicowane warunki terenowe, ale też ruch miejski, z jego wszelkimi niuansami, w tym łamaniem przepisów przez ludzkich kierowców. Samochód bez problemu wykonuje zakręt o 180 stopni na skrzyżowaniu z wieloma sygnalizatorami, nawiguje wokół pojazdów blokujących prawidłowe wykorzystanie pasa czy też przejeżdża przez rondo z pieszymi.

Demonstracja True Redundancy na prawdziwych drogach pomaga rozwiać dotychczasowy sceptycyzm dotyczący pojazdów autonomicznych zbudowanych według koncepcji Mobileye. Film zaprezentowany przez firmę jest, cóż, nudny – a to bardzo dobrze świadczy o jakości systemu, bo nieobfitująca z dramatyczne zwroty akcji jazda, to efekt jak najbardziej pożądany.

Uruchomienie systemu True Redundancy jest kamieniem milowym w realizacji planowanej przez Mobileye usługi robotaxi, która ma się odbyć jeszcze w tym roku w Niemczech i Izraelu. Mobileye rozpoczęło proces uzyskiwania zezwoleń i zatwierdzania przepisów w obu krajach, aby umożliwić firmie rozpoczęcie usuwania kierowców bezpieczeństwa na drogach publicznych.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE