Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

AMD opublikowało ogromny przewodnik RDNA 3 ISA Reference Guide dla deweloperów

Firma AMD opublikowała przewodnik referencyjny ISA dla swojej nowej architektury GPU RDNA 3. Jest to 606-stronicowy dokument, który ma pomóc twórcom oprogramowania w jak najlepszym wykorzystaniu najnowszej architektury GPU firmy AMD. AMD wydało ten nowy przewodnik na stronie GPU Open, pomagając deweloperom, którzy chcą włączyć niskopoziomowe optymalizacje w swoim oprogramowaniu dla shaderów AMD RDNA 3.

Jak na razie jedynymi kartami graficznymi AMD z RDNA 3 są RX 7900 XT i RX 7900 XTX, choć w najbliższej przyszłości spodziewane są kolejne karty graficzne oparte na RDNA 3, zarówno dla komputerów stacjonarnych, jak i laptopów. Architektura RDNA 3 będzie również częścią APU Phoenix firmy AMD, co oznacza, że RDNA 3 będzie obecne w wielu nadchodzących laptopach, nawet tych bez dyskretnych GPU. AMD ma nadzieję na zdobycie dużego udziału w rynku dzięki RDNA 3, a jeśli uda im się nakłonić deweloperów do optymalizacji oprogramowania pod kątem sprzętu z architekturą RDNA 3, to bardzo pomoże to AMD w realizacji ich celów.

Mamy przyjemność ogłosić dostępność przewodnika AMD RDNA 3 ISA, po wydaniu naszych pierwszych produktów GPU opartych na RDNA 3. Przewodnik po ISA jest najbardziej przydatny dla każdego, kto jest zainteresowany najniższym poziomem działania rdzenia obliczeniowego RDNA 3, a więc dla autorów kompilatorów shaderów, autorów narzędzi oraz wszystkich twórców gier i aplikacji, którzy muszą zoptymalizować swoje shadery pod kątem nowego procesora graficznego. – napisało AMD na stronie GPU Open

Przewodnik obejmuje cały model wykonywania shaderów, w tym stany programów, różne modele wykonywania przebiegów, sposób interakcji shaderów z hierarchią pamięci, dostępne instrukcje wraz z ich kodowaniem i wiele więcej.

AMD poczyniło ogromne postępy dzięki RDNA 3, czyniąc układy graficzne Radeon propozycjami wartymi rozważenia dla graczy, montażystów wideo i twórców treści. Jeśli AMD zdoła przekonać twórców oprogramowania do optymalizacji swoich programów pod kątem sprzętu Radeon, powinno być w stanie osiągnąć dalsze zyski na tym rynku, choć Nvidia pozostaje zdecydowanym liderem na rynku stacji roboczych. Mimo to, AMD zyskało sporo miejsca i nie ma powodu, by sądzić, że nie będzie kontynuować tej trajektorii z przyszłymi architekturami.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE