Unijne organy nadzoru antymonopolowego pytają użytkowników i konkurentów Microsoftu, czy Bing powinien przestrzegać nowych, rygorystycznych przepisów technologicznych, a także czy powinno tak być w przypadku usługi iMessage firmy Apple.
Jak podaje Reuters na podstawie wypowiedzi swoich źródeł, Komisja Europejska we wrześniu wszczęła dochodzenie, aby ocenić, czy usługi Bing, Edge i Microsoft Advertising, a także iMessage firmy Apple powinny podlegać ustawie o rynkach cyfrowych (DMA).
Przypomnijmy, ustawa DMA wymaga, aby firmy Microsoft, Apple, Google, Amazon, Meta Platforms i ByteDance pozwalały na korzystanie z aplikacji lub sklepów z aplikacjami innych firm na swoich platformach oraz ułatwiały użytkownikom między innymi możliwość przejścia z aplikacji domyślnych na aplikacje konkurencyjne. Dochodzenie wszczęto po tym, jak firmy zakwestionowały decyzję unijnego organu nadzoru konkurencji.
Na początku tego miesiąca Komisja rozesłała kwestionariusze, prosząc konkurentów i użytkowników o ocenę znaczenia trzech usług Microsoftu oraz usługi iMessage firmy Apple w porównaniu z usługami konkurencyjnymi.
Osoby zaznajomione z tą sprawą utrzymują, że unijny organ nadzorczy zapytał, czy istnieją jakieś szczególne usługi, z których korzystają użytkownicy biznesowi i jak wpisują się one w ekosystemy firm. Pytanie miało dotyczyć także liczby użytkowników korzystających z tych usług.
Respondenci mieli niecały tydzień na przekazanie informacji zwrotnej. Komisja chce zakończyć dochodzenie w ciągu pięciu miesięcy.
Windows Copilot niedostępny w Europie z powodu niezgodności z unijnym prawem