Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

SoftBank zarządza finansowaniem dla brytyjskiego start-upu Wayve o wartości 1 mld USD

Brytyjski start-up zajmujący się technologią autonomicznej jazdy Wayve poinformował we wtorek, że zebrał 1,05 miliarda dolarów w rundzie finansowania prowadzonej przez SoftBank Group. Nvidia również wniosła swój wkład w rundę finansowania serii C jako nowy inwestor, podobnie jak już istniejący inwestor Microsoft. 

Założona w 2017 r. firma Wayve zajmująca się technologią jazdy autonomicznej wykorzystuje sztuczną inteligencję, która według startupu umożliwi pojazdom „poruszanie się w sytuacjach, które nie podlegają ścisłym wzorcom lub zasadom, takim jak nieoczekiwane działania kierowców, pieszych lub elementów środowiska”.

Środki zostaną przeznaczone na przyspieszenie rozwoju i wprowadzenie na rynek modeli produkcyjnych pojazdów technologii Embodied AI, która może uczyć się od ludzkich zachowań i dostosowywać się do nich.

Technologia start-upu jest obecnie zintegrowana z sześcioma różnymi platformami pojazdów, w tym pojazdami elektrycznymi, takimi jak Jaguar I-PACE i Ford Mustang MachE, w ramach zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS.

Dzięki najnowszemu wsparciu łączne fundusze Wayve wzrosły do nieco ponad 1,3 miliarda dolarów i stanowi największą jak dotąd inwestycję w brytyjski start-up skupiający się na technologii sztucznej inteligencji.

W miarę postępu technologii autonomicznej jazdy sztuczna inteligencja Wayve będzie ulepszana za pomocą bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania.

Problem, przed którym stoją start-upy robotaxi i inne firmy zajmujące się autonomicznymi pojazdami, polega na tym, że opracowanie pojazdów, które naprawdę potrafią samodzielnie jeździć, okazało się trudniejsze, niż początkowo sądzono.

Do głównych wyzwań należy fakt, że autonomicznym systemom oprogramowania po prostu zabrakło ludzkiej zdolności do szybkiego przewidywania i oceny ryzyka, zwłaszcza w przypadku napotkania nieoczekiwanych incydentów lub „przypadków skrajnych”. Gdy skala tego wyzwania stała się jasna, duże inwestycje w autonomiczne start-upy, takie jak Wayve, stały się rzadsze.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE