Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

TikTok dołącza do Meta w apelacji przeciwko statusowi gatekeepera w UE 

W czwartek TikTok dołączył do Meta, odwołując się od nadania statusu „strażnika” na mocy ustawy o rynkach cyfrowych (DMA), unijnego prawa, które wprowadza surowsze zasady dla firm technologicznych i ułatwia użytkownikom poruszanie się między konkurencyjnymi usługami. 

Jak przypomina Reuters, Unia Europejska wybrała we wrześniu 22 usługi „gatekeepera” obsługiwane przez sześć firm technologicznych – Microsoft, Apple, Google, Amazon, Meta i TikTok. Chociaż Microsoft, Google i Amazon nie zakwestionowały swoich oznaczeń, Apple nie skomentował jeszcze swojego planu. 16 listopada to ostatni dzień na złożenie odwołania.

Meta w środę zakwestionowała oznaczenia „strażnika” dla swoich platform Messenger i Marketplace, ale nie odwołała się od statusu Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.

W ramach DMA firmy posiadające ponad 45 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i kapitalizację rynkową wynoszącą 75 miliardów euro są uważane za „strażników” świadczących podstawowe usługi platformy.

TikTok oświadczył, że nie osiąga ustawowego progu przychodów generowanych w Europejskim Obszarze Gospodarczym, wynoszącego 7,5 miliarda euro (8,13 miliarda dolarów) rocznie.

Firma sugeruje, że została wyznaczona na strażnika na podstawie kapitalizacji jej spółki-matki, ByteDance, na rynku globalnym, którą UE oparła przede wszystkim na wynikach linii biznesowych, które nawet nie działają w Europie.

W zeszłym miesiącu chińska spółka ByteDance odkupiła akcje od amerykańskich pracowników w ramach transakcji, w ramach której wyceniono spółkę na 223,5 miliarda dolarów.

TikTok, z którego miesięcznie korzysta ponad 134 miliony użytkowników, stwierdził, że jest konkurentem, a nie dominującym podmiotem w reklamie cyfrowej i nie przeprowadzono żadnego badania rynku w związku z jego wyznaczeniem przez Komisję Europejską.

Spotify zamierza użyć sztucznej inteligencji Google’a do dostosowywania podcastów i rekomendacji audiobooków 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE