Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rynek tabletów za Atlantykiem: jeden z producentów rośnie o ponad 130%!

O ile rynek komputerów PC w USA, w minionym kwartale, zaliczył poważny spadek, o tyle już tablety sprzedawały się jedynie nieznacznie gorzej niż rok wcześniej. W przypadku jednego z producentów możemy nawet mówić o kolosalnym wzroście. 

Rynek tabletów zdaje się być mniej podatny na wahania niż rynek komputerów osobistych. Prawdopodobnie wynika to z ogólnie mniejszych liczb oraz niższych cen urządzeń. W trzecim kwartale 2022 roku w USA sprzedano 9.9 mln tabletów, co oznacza niewielki, 0,9% spadek względem analogicznego kwartału w 2021 roku.

Apple utrzymało swoją wieloletnią pozycję lidera na rynku tabletów w USA z 41% udziałem w rynku. Jednakże, w wyniku przemian makroekonomicznych, w ostatnich kwartałach tablety klasy premium borykały się z problemami, ze względu na to, że wielu konsumentów stało się bardziej wrażliwych na cenę. Stąd ponad 10% spadku sprzedaży iPadów.

Tymczasem niedrogie tablety radziły sobie dobrze. Amazon, zajmujący drugie miejsce, zapewnił sobie udział w rynku na poziomie 27% i zwiększył liczbę dostarczanych na rynek urządzeń o niemal 20%.

Samsung zajął trzecie miejsce z 1,6 milionami dostarczonych na rynek tabletów, co oznacza roczny spadek o 13%.

Zaskoczeniem może być natomiast TCL. Producent uzyskał bardzo silny wzrost sprzedaży, na poziomie aż 133%. Analitycy Canalys twierdzą, że jest to efektem intensywnych działań marketingowych w regionie.

Pierwszą piątkę zamyka Microsoft ze spadkiem na poziomie 12%. Słabszy wynik uzyskany przez Surface’y jest łatwy do wyjaśnienia – nie są to tanie urządzenia, zdecydowanie klasyfikowane jako produkt premium. Przyczyna spadku jest więc ta sama, co w przypadku Apple.

 

Dell Technologies Forum 2022: Największe wydarzenie branży IT w Polsce za nami!

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE