Nowy poziom abonamentu Netflixa “Basic with Ads” jest już dostępny w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i kilku innych głównych rynkach światowych, potwierdzono też, że ten nowy stopień subskrypcji wspierany reklamami nie będzie obsługiwał całej biblioteki treści Netflixa.
Ze względu na “ograniczenia licencyjne”, Netflix nie jest w stanie przesyłać kilku popularnych programów i filmów do abonentów nowego poziomu ad-supported. Netflix szybko oświadczył, że subskrybenci tańszych usług Netflixa mają dostęp do “ogromnej większości treści Netflixa” i że obecnie “pracują nad” rozwiązaniem, które wprowadzi brakujące tytuły do poziomu usługi “Basic with ads”.
W Wielkiej Brytanii Netflix Basic with ads jest teraz dostępny za 4,99 funta miesięcznie. Ten poziom jest o 2 funty miesięcznie tańszy niż podstawowy abonament bez reklam Basic Netflixa, który kosztuje 6,99 funtów i mniej niż połowa ceny domyślnego abonamentu Netflixa, który kosztuje 10,99 funtów.
Programy, które są obecnie wykluczone z poziomu Netflix Basic with Ads, obejmują takie programy jak arrested Development, House of Cards, Peaky Blinders, New Girl, The Magicians, The Last Kingdom, The Sinner, Good Girls, The Good Place i Friday Night Lights. Z nowych planów Netflixa o obniżonych kosztach wyłączone są również takie filmy jak Skyfall, 28 Days, The Imitation Game i The Bad Guys.
Obecnie nie wiadomo dokładnie, ile programów i filmów jest wyłączonych z abonamentu z reklamami. Z czasem Netflix ma nadzieję zaoferować te same treści na wszystkich swoich poziomach usług, ale to będzie wymagało od Netflixa zmiany niektórych umów licencyjnych.
Kiedy Netflix z reklamami pojawi się w Polsce? Nie ma na ten moment żadnych szczegółów, jednak możemy być niemal pewni, że w końcu to nastąpi. Polska jest dobrym rynkiem dla serwisów VOD, więc z pewnością Netflix będzie chciał zatrzymać tu jak najwięcej abonentów. Czy jednak wprowadzanie dodatkowych planów z reklamami może być remedium na problemy firmy?