Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Naciski na administrację Bidena, aby nie zmieniała zasad ulg podatkowych dot. pojazdów elektrycznych

Główne związki zawodowe oraz grupy interesu publicznego i organizacje ekologiczne wzywają prezydenta Joe Bidena do odrzucenia wysiłków Unii Europejskiej i innych zagranicznych rządów zmierzających do zmiany amerykańskich zachęt podatkowych dla pojazdów elektrycznych, podaje Reuters. 

 

Ambasador UE w Stanach Zjednoczonych Stavros Lambrinidis powiedział w czwartek na targach motoryzacyjnych w Waszyngtonie, że jest zaniepokojony „dyskryminującym” udzielaniem ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, argumentując, że oznacza to, że amerykańscy konsumenci „będą mieli znacznie mniejszy wybór tego, co mogą kupić […] Można przejść na tryb zielony bez dyskryminacji” – powiedział Lambrinidis.

Uchwalona w sierpniu amerykańska ustawa o redukcji inflacji (IRA) o wartości 430 miliardów dolarów ogranicza ulgi podatkowe dla konsumentów w wysokości 7500 USD do pojazdów elektrycznych wyprodukowanych w Ameryce Północnej, ale Departament Skarbu USA w grudniu powiedział, że konsumenci leasingujący pojazdy montowane poza Ameryką Północną mogą skorzystać z ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na komercyjne pojazdy ekologiczne. Zagraniczne rządy naciskają na administrację Bidena, aby zrobiła więcej, aby rozszerzyć uprawnienia kredytowe.

„IRA ma potencjał, by zmienić zasady gry dla miast przemysłowych najbardziej dotkniętych dziesięcioleciami offshoringu”, powiedział w piątek opublikowany przez United Auto Workers, International Association of Machinists and Aerospace Workers, United Steelworkers, Sierra Club and Public Obywatel. „Zdecydowanie wzywamy do zapewnienia, że IRA zostanie wdrożona zgodnie z zamierzeniami, bez opóźnień i zmian technicznych, które osłabiają obietnice złożone pracownikom w USA i cele klimatyczne” – napisano.

W liście odrzucono sugestię zagranicznych rządów, że zachęty podatkowe dla pojazdów elektrycznych naruszają zasady Światowej Organizacji Handlu i zasady wolnego handlu. „Przestarzałe zasady handlowe nie powinny być wykorzystywane do podważania naszych przepisów mających na celu wspieranie rozwijającej się gospodarki czystej energii” – napisano w liście.

Mimo, że Biały Dom nie skomentował listu, to wskazał na wrześniowe oświadczenia Bidena, które mówiły, że ustawa IRA stworzy „dobrze płatne miejsca pracy w związkach zawodowych” i „zwiększy bezpieczeństwo energetyczne”.

W grudniu UE pochwaliła decyzję Departamentu Skarbu USA zezwalającą pojazdom elektrycznym dzierżawionym przez konsumentów na zakwalifikowanie się do ulg podatkowych w wysokości do 7500 USD na pojazdy komercyjne.

Korea Południowa, Europa i niektórzy producenci samochodów w grudniu zwrócili się do Ministerstwa Skarbu o zgodę na wykorzystanie ulgi podatkowej na komercyjne pojazdy elektryczne w celu zwiększenia dostępu konsumentów do pojazdów elektrycznych.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE