Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Możliwość przesyłania obrazu i dźwięku znamy od dekad. W Japonii powstał ekran, który może generować… smaki.

Istne marzenie fanów Roberta Makłowicza, w tym moim, to możliwość odbierania przez ekran smaków. Okazuje się, że ten podziela też profesor Homei Miyashita, który stworzył TTTV – ekran… do lizania.

Japoński profesor opracował prototypowy ekran telewizora, który może imitować smaki żywności, co jest kolejnym krokiem w kierunku stworzenia wielozmysłowych wrażeń wizualnych. Urządzenie o nazwie Taste the TV (TTTV) wykorzystuje karuzelę z 10 pojemnikami smakowymi, które rozpylają się w odpowiednim połączeniu, aby stworzyć smak określonego jedzenia. Próbka smaku jest następnie przesuwana na higienicznej folii na płaskim ekranie telewizora, aby widz mógł spróbować.

W erze COVID-19 ten rodzaj technologii może poprawić sposób, w jaki ludzie łączą się i wchodzą w interakcję ze światem zewnętrznym, twierdzi naukowiec z Uniwersytetu Meiji Homei Miyashita.

„Celem jest umożliwienie ludziom doświadczenia czegoś takiego jak jedzenie w restauracji po drugiej stronie świata, nawet podczas pobytu w domu” – powiedział.

Profesor Miyashita i dysze urządzenia smakowego 

Miyashita pracuje nad urządzeniem wraz z zespołem około 30 studentów. Wspólnie wyprodukowali wcześniej różne urządzenia związane ze smakiem, w tym widelec, który wzbogaca smak potraw. Profesor twierdzi, że sam zbudował prototyp TTTV w ciągu ostatniego roku i że wykonanie komercyjnej wersji kosztowałoby około 100 000 jenów (875 USD). Powiedział, że potencjalne zastosowania obejmują naukę na odległość dla sommelierów i kucharzy oraz gry i quizy degustacyjne.

Miyashita prowadził również rozmowy z firmami na temat wykorzystania swojej technologii rozpylania do zastosowań takich jak urządzenie, które może nanieść smak pizzy lub czekolady na kromkę tostowego chleba. Pomysł, przyznaję, interesujący. Do komercyjnego wdrożenia jednak zapewne wciąż jest bardzo daleko.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży”: Co urzekło VAD we współpracy z Lenovo? – wyjaśniają Adam Dyszkiewicz z Lenovo i Tomasz Paradowski z Veracomp – Exclusive Networks.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE