Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Lenovo podsumowało drugi kwartał roku – niestety z wyraźnym wpływem chińskich blokad covidowych.

Grupa Lenovo, to największy na świecie producent komputerów osobistych. Zawsze więc, gdy firma ogłasza swoje wyniki, stanowią one interesujący barometr stanu branży. Wygląda więc na to, że w drugim kwartale tego roku nieco zaciągnięto hamulec. 

Całkowity przychód w omawianym okresie wyniósł 16,96 mld USD, o ledwie 0,2% więcej niż w analogicznym kwartale rok temu. Wynik ten jednak przewyższył oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 16,87 mld USD.

Yang Yuanqing, prezes i dyrektor generalny Lenovo, powiedział, że firma „przekształca się z działalności związanej wyłącznie z komputerami PC w firmę oferującą szeroką gamę inteligentnych produktów i rozwiązań”.

Lenovo może rzeczywiście pochwalić się tym, że zrobiło duże postępy w zakresie rozwoju portfolio, m.in. w obszarach data center i smartfonów. Działalność Lenovo poza komputerami odpowiada obecnie za 37% przychodów firmy. Są to często obszary o lepszej marżowości, co widać zresztą po zysku netto dla akcjonariuszy, który wzrósł o 11%.

Co wpłynęło na wynik Lenovo? Blokady covidowe w Chinach. Główni partnerzy firmy, wytwarzający laptopy (Quanta, Compal, Wistron) doświadczyli znacznych zakłóceń w produkcji, a to przełożyło się na wyniki firmy znanej z ThinkPadów.

Zbiegło się to również z odejściem globalnego rynku komputerów PC od wywołanego pandemią boomu sprzedażowego. Według Counterpoint Research, globalne dostawy komputerów spadły w ostatnim kwartale o 11,1% w porównaniu z rokiem poprzednim, co jest największym spadkiem rok do roku od drugiego kwartału 2013 roku. Zdaniem ośrodka badawczego, całkowita sprzedaż komputerów Lenovo spadła o 12,7% do 17,4 miliona sztuk, głównie ze względu na słaby popyt konsumentów. Lenovo utrzymało jednak pozycję lidera na światowym rynku komputerów PC z udziałem 24,4%.

“Mamy ambicję, aby było 10 akwizycji w roku.” – podkreśla Wojciech Wolny, twórca sukcesu Grupy Euvic w programie IT Reseller TV “Liderzy Branży”.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE