Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalny rynek słuchawek TWS rośnie. W tym roku przekroczy 300 milionów sprzedanych urządzeń.

Światowy rynek słuchawek TWS (true wireless) w ubiegłym roku osiągnął poziom dostaw w wysokości około 300 milionów sztuk. Analitycy z Counterpoint Research twierdzą, że liczba ta będzie stale rosnąć do 2025 roku.

Słuchawki TWS zapewniają niezwykłą wygodę, a modele z tzw. wyższej półki oferują nie tylko aktywną redukcję dźwięków otoczenia, ale oferują brzmienie, które większości użytkowników w zupełności wystarczy. Nie jest to sprzęt audiofilski, ale z pewnością ma wszystko czego potrzeba, by zyskiwać popularność masową. I to widać w wynikach.

Wraz z intensyfikacją konkurencji na rynku TWS wiodące firmy ulepszają istniejące funkcje lub wprowadzają nowe, aby wyróżnić swoje produkty. W tym trendzie ważniejsza staje się również wydajność baterii. Te jednak rywalizują o miejsce w niewielkich przecież słuchawkach z coraz większą liczbą sensorów. To właśnie ten konflikt sprawi, że gęstość energetyczna baterii stosowanych w słuchawkach TWS stanie się coraz ważniejsza. Docelowo doprowadzi to do wzrostu zainteresowania akumulatorami małogabarytowymi na rynku TWS.

Według analityków z Counterpoint Research, wraz z zamknięciem 2022 roku liczba sprzedanych urządzeń tego typu powinna wyraźnie przekroczyć 300 mln. Jednocześnie ma rosnąć przez kolejne lata, przynajmniej do 2025 roku.

Interesująco rozkłada się sprzedaż z podziałem na segmenty cenowe.

Sprzedaż w segmencie poniżej 100 USD stale rosła wraz z silnym rozwojem wschodzących lokalnych firm, takich jak Skullcandy w USA i BoAt w Indiach. Z drugiej strony, sprzedaż w segmencie powyżej 150 USD, który można określić jako premium, uległa stagnacji. Wiodące marki, takie jak Apple, Samsung, Sony, Sennheiser i B&O, które koncentrują się  na segmencie powyżej 150 USD, próbują zwiększyć swój udział w rynku, odróżniając produkty od produktów o niskich i średnich cenach. Obecnie wzmacniają istniejące funkcje w takich produktach lub przejmują nowe.

Samsung i Apple wyróżniają swoje produkty za pomocą ulepszonego ANC. Samsung zaprezentował swój nowy inteligentny ANC (IANC) w słuchawkach Galaxy Buds 2 Pro. W przeciwieństwie do istniejącego ANC, może skutecznie usuwać hałas zewnętrzny, analizując dźwięk otoczenia. Apple wyposaża swoje słuchawki w „przezroczystość adaptacyjną”, aby zminimalizować intensywność głośnych dźwięków dzięki swoim algorytmom obliczeniowym. Obie firmy nie zwiększyły rozmiaru wkładek dousznych, jednocześnie wydłużając czas odtwarzania. Galaxy Buds 2 Pro nawet zmniejszyły swoją masę względem poprzednika, ale skutecznie usuwały hałas z zewnątrz dzięki ulepszonej funkcji ANC.

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE