Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

DataWalk odnotowuje znaczne zmniejszenie strat netto i EBITDA

Spółka DataWalk poinformowała, że odnotowała dużą poprawę swoich wyników. W 2023 roku ma 28,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 116,74 mln zł straty rok wcześniej.

Strata operacyjna wyniosła 20,16 mln zł wobec 129,49 mln zł straty rok wcześniej. Z kolei strata EBITDA była równa 15,58 mln zł wobec 126,39 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowana strata EBITDA wyniosła 33,87 mln zł wobec 23,31 mln zł straty rok do roku.

„Środki pieniężne z działalności operacyjnej (CFO) Grupy wyniosły w 2023 r. -34 024 tys. zł, na co największy wpływ miała strata operacyjna skorygowana o amortyzację, koszty programu motywacyjnego oraz zmianę stanu odpisów aktualizujących wartości aktywów (EBITDA skorygowana) w kwocie -33 874 tys. zł” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 25,76 mln zł w 2023 r. w porównaniu 33,35 mln zł rok wcześniej.

„W 2023 roku przychody ze sprzedaży licencji wyniosły 11 971 tys. zł, stanowiły 46% przychodów Grupy ogółem i były o 35% niższe niż w 2022 r. Spadek przychodów z tytułu licencji w porównaniu z okresem porównawczym wynika w szczególności z mniejszej liczby pozyskanych nowych klientów, którzy zdecydowali się na zakup platformy DataWalk. W 2023 Grupa pozyskała sześciu nowych klientów, podczas gdy 2022 roku pozyskano ośmiu nowych klientów. Jest to przede wszystkim wynik podjęcia szeregu kluczowych działań przygotowujących Grupę do kolejnego etapu rozwoju, przebudowując m.in. proces wdrożeniowy, egzekwując przesunięcie procesów go-to-market do innej półki cenowej i zmieniając tym samym koncentrację sprzedażową. To z kolei skutkowało przesunięciem procesów zakupowych na 2024 rok, wynikający ze skomplikowanych procesów organizacyjnych i korporacyjnych dla tak dużych i złożonych kontraktów” – czytamy dalej w kounikacie.

Przychody ze sprzedaży usług wdrożeniowych wyniosły 4 171 tys. zł i były o 25% niższe w porównaniu do 2022 r. Natomiast wartość przychodów z tytułu świadczenia usług asysty technicznej w omawianym okresie była równa 9 266 tys. zł, odpowiadała za 36% przychodów grupy ogółem i była o 10% wyższa niż w porównywalnym okresie. Jak wskazano w raporcie, pozostałe przychody wynikają w szczególności z realizacji usług dodatkowych związanych z oprogramowaniem DataWalk.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2023 r. opiewa na 56,2 mln zł wobec 61,97 mln zł straty rok wcześniej.

Związek Banków Polskich kupił licencję na użytkowanie platformy analitycznej od DataWalk

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE