Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Chiny stawiają na innowacje w dotyczące inteligentnej jazdy 

Chiny będą wspierać firmy w łańcuchu dostaw inteligentnych pojazdów w celu utworzenia grup zajmujących się szerzeniem innowacji, chcąc wypracować standardy w zakresie funkcji jazdy wspomaganej i autonomicznej do 2025 r. – podały w poniedziałek państwowe media.

Jak informuje Reuters, tzw. poziom 1 jest najmniej inteligentnym lub zautomatyzowanym z pięciu kategorii jazdy autonomicznej w Chinach, oficjalne dane pokazują, że w pierwszej połowie 2023 r. nieco ponad 42% nowych pojazdów osobowych w kraju osiągnęło już poziom 2. Pojazdy tej kategorii mogą realizować funkcje związane z prowadzeniem pojazdu, jednakże kierowca musi być zawsze przygotowany na przejęcie ich w przypadku zmiany warunków drogowych.

W miarę jak Chiny posuwają się do przodu w zakresie automatyzacji poziomu 3, w którym pojazd może jeździć samodzielnie pod pewnymi warunkami, Apollo Go firmy Baidu przejmuje inicjatywę.

W czerwcu firma zdobyła licencję na komercyjne świadczenie usług transportu pasażerskiego bez kierowcy w niektórych częściach miasta Shenzhen. To sprawia, że centrum technologiczne jest czwartym miastem w Chinach oferującym tego typu usługi, po centralnym mieście Wuhan, południowo-zachodnim Chongqing i Pekinie.

Chiny będą wspierać firmy w tworzeniu „konsorcjów innowacyjnych”, które umożliwią im wzajemne uczenie się na swoich mocnych stronach w celu osiągnięcia przełomów technologicznych, podała oficjalna agencja informacyjna Xinhua. Powołując się na Xina Guobina, wiceministra przemysłu i technologii informatycznych, agencja dodała, że Chiny dążą do przyspieszenia formułowania i rewizji kluczowych standardów.

Największy na świecie rynek samochodowy, który w lipcu wyznaczył sobie cel dotyczący takich standardów, w długoterminowej perspektywie strategicznej skupił się na tzw. inteligentnych pojazdach podłączonych do sieci (ICV), chcąc stać się wiodącym światowym graczem w tej raczkującej na razie branży.

Chiny zamierzają opanować podstawowe technologie zaawansowanej jazdy autonomicznej i ostatecznie wprowadzić na swoje drogi pojazdy autonomiczne, starając się stać wiodącym graczem w branży na świecie. Jednak firmy takie jak Baidu i inni chińscy deweloperzy borykają się z problemami geopolitycznymi, ponieważ Stany Zjednoczone ograniczają eksport technologii, a także mają ostrą konkurencję ze strony zachodnich odpowiedników, takich jak Tesla, w zakresie ulepszania technologii.

W 2024 roku popyt na monitory wyraźnie wzrośnie – twierdzą analitycy

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE