Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

AB S.A. wypracowało rekordowe wyniki finansowe za 2020 rok – dystrybutor bije liczne rekordy osiągając przychody w wysokości niemal 12 mld PLN, warto podkreślić, że Grupa AB rośnie wyraźnie szybciej niż całość rynku.

Rok 2020 był dla szeroko rozumianej branży IT dobry. Nie inaczej było w przypadku wrocławskiego dystrybutora, firmy AB S.A. Firma pobiła szereg rekordów, rozwijając się błyskawicznie na wielu obszarach. Dziś podano oficjalne wyniki za Q4 2020. 

 

W roku kalendarzowym 2020 przychody Grupy AB zbliżyły się do 12 mld PLN, a zysk netto do 100 mln PLN. To rekordowe wartości. Grupa AB w drugim kwartale roku finansowego 2020/2021 (okres październik-grudzień 2020 roku, czwarty kwartał roku kalendarzowego 2020) zanotowała ponad 4,2 mld PLN przychodów. Wynik EBITDA (70 mln PLN) wzrósł o blisko 78%, a wynik netto (53 mln PLN) prawie się podwoił. Wypracowanie tak spektakularnych wzrostów zysków jest wynikiem nie tylko dynamicznego powiększenia skali biznesu Grupy AB, ale również istotnego polepszenia rentowności sprzedaży (+0,44 pp na poziomie EBITDA, +0,42 pp na poziomie netto).

 

 

– Grupa AB stała się firmą e-commerce, mocno stawiamy na nowe technologie w każdym aspekcie działalności. Jednocześnie zbudowaliśmy trwałe przewagi konkurencyjne dzięki wysoki poziom automatyzacji transakcji handlowych i procesów logistycznych. Wypracowaliśmy wiodącą pozycję w zakresie e-commerce, a także platformy cloud. Stosujemy też sztuczną inteligencję do optymalizacji oferty i podnoszenia rentowności sprzedaży zarówno naszej, jak i naszych klientów – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.

 

– Dzięki narzędziom wykorzystującym uczenie maszynowe i systemom business intelligence zwiększyliśmy efektywność działu handlowego oraz optymalizujemy zakupy i ofertę handlową. W zaledwie kilkanaście miesięcy zwiększyliśmy dzienny odsetek sprzedawanych indeksów towarowych z 20% do ponad 33%, przyciągnęliśmy też nowych klientów i umocniliśmy się na pozycji lidera rynkowego. Mamy potencjał do dalszego wzrostu marż dzięki dalszej optymalizacji procesów, jak również dzięki wykorzystaniu dźwigni skali działania. Jej zwiększanie będzie z kolei efektem naszych przewag rynkowych oraz dynamiki samego rynku. Widzimy, że w naszym regionie, a szczególnie w Polsce, nadrabianie braków w sprzęcie elektronicznym dopiero się rozpoczęło. Dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość – dodaje Zbigniew Mądry, Członek Zarządu, COO w Grupie AB.

 

Warto zaznaczyć, że Grupa AB rośnie wyraźnie szybciej niż całość rynku. Firma była dobrze przygotowana do przejścia na początku roku 2020 w tryb pracy zdalnej dzięki zaawansowanej automatyzacji procesów. To pozwoliło na zachowanie mocy operacyjnych. Dzięki temu AB mogło skorzystać na przyspieszeniu trendów cyfryzacji oraz mocnemu przejściu świata w e-commerce. Ten rósł błyskawicznie w 2020 i w przyszłości tren ten się utrzyma.

 

 

Oczywiście, firma nie idzie tylko za trendem, ale wspomaga go na wielu polach – zarówno dla dużych partnerów, dla których, jak powiedział dziś prezes Andrzej Przybyło “AB nie jest dystrybutorem pierwszego wyboru, a dystrybutorem jedynego wyboru”, co wynika m.in. z nowoczesnego podejścia stawiającego na wysoki stopień integracji (np. integracja z Allegro czy oferowana przez AB platforma B2C).

 

 

AB uzyskało znakomite wyniki także za sprawą pozycji lidera na dwóch najszybciej rosnących rynkach geograficznych w Europie w 2020 roku – Polsce i Czechach. Z najnowszego badania Social Changes wynika, że w Polsce dopiero jedna czwarta osób zakupiła chociaż jedno urządzenie elektroniczne w związku z przyspieszoną cyfryzacją życia w dobie pandemii.

 

 

Zaległości w infrastrukturze są jednocześnie olbrzymie. Dobrze ilustruje to długoterminowa luka w wydatkach na IT per capita. W Polsce jeszcze w 2019 roku było to 107 USD, w Polsce, Czechach i na Słowacji łącznie 122 USD, podczas gdy średnia w Europie Zachodniej miała wartość 187 USD i nadal rosła. W 2020 roku średnia Polski, Czech i Słowacji wzrosła do 148 USD, a Europy Zachodniej – do 204 USD.

 

– Grupa AB jest przygotowana do obsłużenia dalszego wzrostu popytu w regionie CEE, w tym w macierzystej Polsce – zarówno operacyjnie, jak również pod względem siły finansowej. Sprzyja nam wzrost popytu na elektronikę, wzrost rynku e-commerce oraz makroekonomia. Mając na względzie wysoką dynamikę zysków, bierzemy pod uwagę dzielenie się sukcesem biznesowym z akcjonariuszami. Oczywiście, o wszystkim zadecydują akcjonariusze pod koniec bieżącego roku podczas Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego rok obrotowy 2020/2021, który zakończy się 30 czerwca – wskazuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu, CFO w Grupie AB.

 

Od końca pierwszego kwartału 2020 roku obserwowany jest rynkowy boom na laptopy, smartfony czy asortyment gamingowy. Zwiększony popyt dotyczy również m.in. asortymentu związanego z przechowywaniem danych oraz urządzeń sieciowych. W naturalny sposób następuje zwiększenie sprzedaży subskrypcji oprogramowania w chmurze (cloud), a Centrum Kompetencyjne AB przeszkoliło na licznych webinariach ponad 6 tys. osób (3 razy więcej rdr). Warto też zwrócić uwagę na zaawansowane projekty segmentu VAD – ten obszar wzrósł w AB o 78%, ponad dwa razy szybciej niż rynek.

 

W ramach narodowej walki z COVID-19 Grupa AB zainicjowała akcję #AByrazem, w którą zaangażowało się operacyjnie ponad 100 osób, a do potrzebujących trafiło blisko 1 tys. sztuk różnego rodzaju sprzętu. W ramach #AByrazem AB S.A. zdobyła i sfinansowała respiratory dla dwóch wrocławskich szpitali. Podarowała również potrzebującym placówkom zabawki i akcesoria dla dzieci oraz artykuły żywnościowe. Dodatkowo wraz z firmami Lenovo i Motorola Grupa AB przekazała sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, a z partnerami w postaci firm Sharp, Whirlpool, Gorenje, Toshiba, Brita, Megabajt, Winix Grupa AB ufundowała licznym placówkom w całej Polsce urządzenia AGD, niezbędne do potrzebnej zmiany trybu pracy medyków (m.in. pralki, lodówki i kuchnie). #AByrazem działa dalej i wspiera walkę z pandemią koronawirusa w ślad za kolejnymi rozpoznanymi potrzebami.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewzbigniew-madry-ab-s-a-jestesmy-gotowi-na-dalsze-dynamiczne-wzrosty/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE