Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zwiększenie potencjału biznesowego jest największym wyzwaniem dla naszego kraju, wynika z raportu #RegionyNEXERY2022.

Przyciągnięcie inwestorów i utworzenie nowych miejsc pracy jest uważane za kluczową kwestię rozwojową przez 45 proc. mieszkańców Polski – wynika z raportu #RegionyNEXERY2022. Tylko co trzeci ankietowany ocenia Polskę jako miejsce atrakcyjne pod względem zatrudnienia.

Z przeprowadzonego na zlecenie firmy NEXERA badania wynika, że jedynie 29 proc. mieszkańców uważa Polskę za miejsce atrakcyjne pod względem prowadzenia biznesu, a 34 proc. ‒ bycia zatrudnionym. Ponad 1/3 osób w wieku 25-40 lat planuje zmianę miejsca zamieszkania w obrębie Polski w ciągu najbliższych 3 lat, co najczęściej motywowane jest brakiem perspektyw rozwoju zawodowego i niezadowalającymi zarobkami. Naturalnym sposobem na zatrzymanie ludzi w mniejszych miejscowościach jest gospodarczy rozwój regionów oraz przyciągnięcie inwestorów tworzących nowe miejsca pracy. Jednym z zasadniczych czynników decydujących o migracji biznesu na tereny mniej zurbanizowane jest możliwość dostępu do nowoczesnej infrastruktury technicznej, w tym niezawodnego szerokopasmowego internetu. Tę opinię podziela aż 63 proc. mieszkańców, którzy uważają, że budowa sieci światłowodowej bezpośrednio przełoży się na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej naszego kraju.

 

 

Digitalizacja firm i usług

Popyt na szerokopasmowe łącze wśród przedstawicieli biznesu i coraz bardziej powszechna digitalizacja usług stanowi jeden z trendów wykazanych w badaniu przeprowadzonym przez Nexerę w Polsce. Według raportu #RegionyNEXERY2022 lokalne firmy zwiększyły zakres działań online w obszarze składania zamówień oraz kontaktów z klientami za pośrednictwem komunikatorów. Różnice wobec roku 2021 wynoszą w obu wypadkach 6 pkt. proc. W ciągu ostatniego roku więcej nowych użytkowników znalazły również serwisy chmurowe, a odsetek firm, deklarujących wykorzystywanie wirtualnego dysku, wzrósł z 18 proc. w 2021 r. do 44 proc. w 2022 r. Nieznaczny spadek widać jedynie w kategorii mediów społecznościowych, ale wynosi on tylko 3 pkt. proc. Warto też odnotować, że zmniejsza się liczba firm, które w ogóle nie korzystają z usług internetowych. Rok temu było ich 17 proc., a obecnie już tylko 8 proc. Nieco mniejszą dynamikę wzrostu zanotowano w tym roku w obszarze bankowości elektronicznej. W 2021 r. aż 29 proc. firm zwiększyło zakres działań w tym obszarze, podczas gdy w 2022 r. ta liczba to już tylko 20 proc.

 

Szybki internet to praca i płaca

Warto bliżej przyjrzeć się, w jaki sposób firmy w Polsce korzystały z internetu w ostatnich latach, ponieważ wiele wskazuje, że ma to związek z sytuacją pandemiczną. Między 2020 a 2021 r. nastąpił wyraźny wzrost liczby przedsiębiorstw, deklarujących brak dostępu do internetu (6 proc. vs. 17 proc.). Obecnie sytuacja wróciła do przedepidemicznej normy, choć dziś nadal nieco więcej firm zaznacza brak dostępu do internetu niż w 2020 r. (9 proc. vs. 6 proc.). Widać, że organizacje, które w 2022 r. wróciły do korzystania z sieci, wybrały rozwiązania oferowane za pośrednictwem telefonii komórkowej.

 

 

Praca jest, ale często zdalna

W trakcie pandemii Polacy nauczyli się pracować z domu. Coraz więcej osób preferuje też zdalną lub hybrydową formę pracy. Aby efektywnie prowadzić home office, potrzebujemy jednak dostępu do niezawodnego i szybkiego internetu. 55 proc. mieszkańców Polski wskazuje na możliwość pracy zdalnej jako kluczowe ułatwienie w codziennym życiu. Podobna sytuacja dotyczy firm, gdzie zacinająca się sieć może obniżyć produktywność pracowników.

 

Jako firma budująca i rozwijająca infrastrukturę szerokopasmową na terenie Polski cieszymy się, że wielu mieszkańców dostrzega pozytywny wpływ światłowodu na atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju. Dostęp do szybkiego internetu umożliwia pracownikom oraz firmom rozwój np. poprzez korzystanie ze szkoleń i kursów online podnoszących kompetencje. Prowadzenie aktywnej działalności w sieci może także przyciągnąć nowych klientów i inwestorów. Nasze badanie wykazało, że zapotrzebowanie na szybki i stabilny internet nigdy nie było większe, a powszechny dostęp do sieci światłowodowej bezpośrednio podnosi atrakcyjność miejsca zamieszkania, a także jakość życia i pracy zawodowej ‒ mówi Jacek Wiśniewski, prezes Nexery.

 

Intel zainwestuje około 30 mld dolarów w nowo powstające fabryki układów scalonych, wspólnie z kanadyjskim Brookfield Asset Management.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE