YouTube rozszerza funkcje zakupowe w trakcie trwania reklam
Piotr Gołąb
YouTube wprowadza funkcje zakupowe do swojego odpowiednika Tik Toka, czyli YouTube Shorts. Firma tak szuka dywersyfikacji strumienia przychodów ściśniętego przez spadek wydatków na reklamę.
Sprzedaż reklam w należącym do Alphabet YouTube spadła do 7,07 mld dolarów w trzecim kwartale z 7,2 mld dolarów rok wcześniej, ponieważ niektórzy reklamodawcy wycofali się z wydatków na reklamę w obliczu spowolnienia gospodarczego. Serwis streamingowy również testuje nowe systemy prowizji dla influencerów, którzy sprzedają produkty poprzez linki w filmach.
Raport pojawił się kilka miesięcy po tym, jak YouTube ujawnił nowy sposób dla twórców, aby zarabiać pieniądze na krótkich formach wideo, wprowadzając reklamy na swojej funkcji wideo Shorts i dając twórcom wideo 45% przychodów.
Dominująca w internecie platforma wideo ma problemy z konkurowaniem z serwisem TikTok, aplikacją, która rozpoczęła swoją działalność od hostingu filmów z synchronizacją ust i tańcem, a następnie rozrosła się do 1 miliarda miesięcznych użytkowników.