Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

UE: ruszyło pierwsze dochodzenie dot. naruszeń DMA

Apple, Google i Meta zostaną zbadane pod kątem potencjalnych naruszeń ustawy o rynkach cyfrowych, jak poinformowały w poniedziałek unijne organy regulacyjne ds. ochrony konkurencji. Wykazanie naruszeń może skutkować nałożeniem na firmy dużych kar finansowych. 

Jak przypomina Reuters, prawo, które weszło w życie 7 marca, nakłada na sześciu dostawców, którzy świadczą usługi takie jak wyszukiwarki, sieci społecznościowe i aplikacje do czatu wykorzystywane przez inne firmy, obowiązek przestrzegania wytycznych, aby zapewnić swoim rywalom równe szanse i dać użytkownikom większy wybór. Naruszenia mogą skutkować karami finansowymi sięgającymi nawet 10% całkowitego rocznego obrotu firmy.

Komisja Europejska wyraziła podejrzenia, że środki wprowadzone przez te firmy nie zapewniają skutecznej zgodności z ustawą. Zapytany, czy Komisja nie spieszy się zbytnio, szef przemysłu UE Thierry Breton powiedział, że dochodzenie nie powinno być niespodzianką. Polityk powiedział, że Meta, która w listopadzie zeszłego roku wprowadziła w Europie usługę subskrypcji bez reklam i wywołała falę krytyki ze strony konkurentów i użytkowników, powinna oferować bezpłatne alternatywne opcje. Google i Apple w podobny sposób wprowadziły nowe opłaty za niektóre usługi.

Organ wykonawczy UE zamierza zakończyć dochodzenia w ciągu roku, czyli w ramach czasowych określonych w DMA. Oświadczył też, że nakazał spółkom zachowanie określonych dokumentów, umożliwiając im dostęp do odpowiednich informacji w ramach bieżących i przyszłych dochodzeń.

Rzecznik Meta powiedział, że firma stara się stosować do wytycznych ustawy.

„Subskrypcje jako alternatywa dla reklam to ugruntowany model biznesowy w wielu branżach, dlatego zaprojektowaliśmy Subskrypcję bez reklam, aby uwzględnić kilka nakładających się obowiązków regulacyjnych, w tym DMA” – powiedział rzecznik Meta.

Google, które stwierdziło, że wprowadziło istotne zmiany w swoich usługach, oświadczyło, że będzie bronić swojego podejścia w nadchodzących miesiącach.

Apple podało, że ma pewność, że działanie firmy jest zgodne z DMA.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE