Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Uber twierdzi, że za włamanie odpowiada haker powiązany z Lapsus$

Uber Technologies oświadczył w poniedziałek, że haker powiązany z grupą hakerską Lapsus$ był odpowiedzialny za cyberatak, który zmusił firmę przewozową do tymczasowego zamknięcia kilku wewnętrznych systemów komunikacji w zeszłym tygodniu.

Firma Uber poinformowała, że napastnik nie uzyskał dostępu do żadnych kont użytkowników ani do baz danych, które przechowują wrażliwe informacje o użytkownikach, takie jak numery kart kredytowych, konta bankowe czy szczegóły dotyczące podróży.

“Napastnik uzyskał dostęp do kilku systemów wewnętrznych, a nasze dochodzenie skupiło się na określeniu, czy wystąpił jakikolwiek istotny wpływ” – powiedział Uber, dodając, że dochodzenie nadal trwa. Firma zaznaczyła, że jest w ścisłej koordynacji z FBI i Departamentem Sprawiedliwości USA w tej sprawie.

Piątkowy incydent cyberbezpieczeństwa spowodował na chwilę awarię wewnętrznego systemu komunikacji Ubera, a pracownicy zostali ograniczeni do korzystania z należącej do Salesforce aplikacji do przesyłania wiadomości służbowych Slack.

Uber przekazał, że napastnik zalogował się na konto Ubera kontrahenta po tym, jak zaakceptował prośbę o zatwierdzenie logowania za pomocą dwóch czynników po wielokrotnych prośbach, dając hakerowi dostęp do kilku kont pracowniczych i narzędzi, takich jak G-Suite i Slack.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE