Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Toyota opracuje przemysłowy generator wodoru o 12-krotnie większej wydajności

Toyota nawiązała strategiczną współpracę z firmą Chiyoda, dostawcą technologii produkcji i konstruktorem zakładów produkcyjnych. Celem porozumienia jest opracowanie nowego generatora zielonego wodoru dla przemysłu opartego na technologiach wodorowych Toyoty. Urządzenie będzie wytwarzało do 100 kg wodoru na godzinę, 12-krotnie więcej od dotychczasowych rozwiązań.

W marcu 2023 roku Toyota zaprezentowała prototyp bezemisyjnego generatora wodoru do celów przemysłowych, wykorzystującego technologię elektrolizy wody. Elektrolizer opracowany wspólnie z firmą DENSO powstał z komponentów zestawu ogniw paliwowych Toyoty drugiej generacji. Dzięki temu już dziś mógłby być masowo produkowany w tej samej technologii, w której powstają ogniwa paliwowe do pojazdów wodorowych Toyoty.

Obecnie Toyota rozpoczyna prace nad nowym wielkoskalowym elektrolizerem o 12-krotnie większej wydajności, sięgającej 100 kg wodoru na godzinę. Dla porównania, mający podobne wymiary prototyp Toyoty i DENSO może wytworzyć do 8 kg surowca w ciągu godziny. W tym celu Toyota Motor Corporation podpisała umowę o strategicznej współpracy z firmą Chiyoda Corporation, specjalizującą się w technologiach produkcji oraz projektowaniu i budowie zakładów produkcyjnych. Zadaniem obu partnerów będzie opracowanie wielkoskalowego systemu wytwarzania wodoru w procesie elektrolizy wody, wyróżniającego się na rynku pod względem wydajności oraz kompaktowych wymiarów.

Dzięki nowej inwestycji szybko rozwijający się rynek produkcji wodoru w Japonii i na świecie stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny. Projekt przyczyni się do realizacji celów japońskiej narodowej strategii wodorowej. Wpisuje się także w plan Toyoty osiągnięcia neutralności klimatycznej dzięki szerokiemu wykorzystaniu technologii wodorowych w całym łańcuchu wartości.

 

Duża skalowalność i łatwość montażu

Efektem pracy inżynierów Toyoty i firmy Chiyoda będzie zestandaryzowane urządzenie klasy 5 MW o długości 6 m i szerokości 2,5 m, zajmujące jedynie około połowy powierzchni podłogi w porównaniu z rozwiązaniami dostępnymi obecnie na rynku. Aby zapewnić skalowalność systemu i ułatwić jego montaż w dowolnej hali produkcyjnej, moduły będą przystosowane do łatwego łączenia w duże instalacje, o możliwościach produkcji wodoru na skalę przemysłową.

W pracach rozwojowych Toyota skupi się również na takich atutach jak łatwość transportu, skrócony czas montażu u klienta, niższe koszty podłączenia do instalacji i sieci przesyłowych oraz łatwość konserwacji. Firma poświęci też wiele uwagi kwestiom stabilności działania systemu, niezawodności oraz niskich kosztów użytkowania, korzystając z wieloletniego doświadczenia jako producenta najbardziej trwałych i niezawodnych samochodów.

Zgodnie z umową zawartą między Toyotą i firmą Chiyoda w roku finansowym 2025 rozpocznie się pilotażowy program wdrożenia nowego systemu wytwarzania zielonego wodoru w Parku Wodorowym na terenie fabryki Toyota Honsha. W przyszłości zostanie on rozbudowany do klasy 10 MW i będzie służył do dalszego rozwoju rozwiązań wodorowych dla przemysłu. Obie firmy zaprezentują swoje technologie na targach H2&FC EXPO w Tokio 28 lutego 2024 roku.

 

ISE 2024: Rekordową, jubileuszową 20-edycję targów, komentuje Michael Blackman, Managing Director ISE, odbierając nagrodę AVDS 2024 za działalność na rzecz branży

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE