Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Tesla wycofuje ponad 1,6 miliona samochodów w Chinach w związku z problemami z Autopilotem i zamkami

Jak w piątek ogłosiły chińskie organy regulacyjne, ponad 1,6 miliona samochodów marki Tesla oznaczono jako podlegające naprawie problemów z funkcjami Autopilota i zamkami. 

Chińska Państwowa Administracja ds. Regulacji Rynku stwierdziła, że wycofanie ma zastosowanie do pojazdów Model S, Model X, Model 3 i Model Y, w przypadku których kierowcy mogą „niewłaściwie korzystać” z funkcji wspomagania prowadzenia pojazdu, „zwiększając ryzyko kolizji pojazdu i stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa”.

Ponadto wezwano do akcji serwisowych ponad 7500 sztuk Model S i Model X w związku z obawą, że podczas wypadku niekolizyjne drzwi boczne odblokują się.

Jak podaje CNBC, organy regulacyjne twierdzą, że oba problemy można naprawić za pomocą bezpłatnej bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania, dzięki czemu kierowcy nie muszą nigdzie oddawać swoich pojazdów.

Automatyczne sterowanie to element pakietu „Basic Autopilot” Tesli, który jest przeznaczony do użytku na „autostradach o kontrolowanym dostępie” i może zapewniać kierowcom „wspomaganie kierowania, hamowania i przyspieszania” w określonych warunkach.

Wycofanie Tesli w Chinach jest następstwem podobnego zarządzenia wydanego w USA, które w grudniu ogłosiła Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa wycofały ze sprzedaży około 2 miliony samochodów Tesli po ustaleniu, że niektóre funkcje autopilota firmy są mylące i zbyt łatwe do niewłaściwego użycia.

NHTSA stwierdziła, że w pewnych okolicznościach, gdy używana jest funkcja zwana automatycznym sterowaniem, „może wystąpić zwiększone ryzyko kolizji” oraz że „wyróżnienie i zakres elementów sterujących tej funkcji mogą nie wystarczyć, aby zapobiec niewłaściwemu użyciu przez kierowcę, ” – tak wynika z dokumentów. Z dokumentów wynika także, że Tesla nie zgodziła się z ustaleniami agencji, ale zgodziła się na udostępnienie bezpłatnej aktualizacji oprogramowania w celu rozwiązania problemu.

Akcje producenta samochodów elektrycznych spadły w piątek o niecałe 1%.

W pierwszym tygodniu 2024 roku sprzedaż iPhone’a na chińskim rynku spadła o 30%

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE