Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Teksas zatwierdza plan wprowadzenia technologii Tesli do ładowarek EV pomimo sprzeciwu

Teksas w środę zatwierdził swój plan, aby wymagać od firm włączenia technologii Tesli do stacji ładowania pojazdów elektrycznych (EV), aby kwalifikowały się do funduszy federalnych, pomimo wezwań do przeprojektowania i przetestowania złączy. 

Jak podaje Reuters, niektóre firmy ładujące napisały do Texas Transportation Commission, sprzeciwiając się wymogowi pierwszej rundy funduszy i powołując się na obawy dotyczące łańcucha dostaw i certyfikacji złączy Tesli. Sprzeciwiający się twierdzą, że zagroziłoby to pomyślnemu wdrożeniu ładowarek EV. Ten fakt zmusił Teksas do dwukrotnego odroczenia głosowania nad planem, ponieważ starał się on porozumieć z NACS i jego implikacje, zanim komisja jednogłośnie głosowała za zatwierdzeniem planu w środę.

Decyzja Teksasu – największego beneficjenta programu o wartości 5 miliardów dolarów, mającego na celu elektryfikację autostrad w USA – jest uważnie obserwowana przez inne stany i jest krokiem naprzód w planach prezesa Tesli, Elona Muska, aby jego technologia stała się amerykańskim standardem ładowania.

„Proponowane podejście z dwoma złączami pomoże zapewnić pokrycie co najmniej 97% obecnego zapotrzebowania, czyli ponad 168 000 pojazdów elektrycznych z portami szybkiego ładowania w stanie” – powiedział Humberto Gonzalez, dyrektor departamentu transportu w Teksasie, przedstawiając plan państwa komisarzom.

Dla wysiłków Tesli niebawem przyjdzie czas pierwszych prób, ponieważ niektóre stany zaczynają udostępniać fundusze. Firma wygrała mnóstwo projektów w pierwszej rundzie finansowania w Pensylwanii ogłoszonej w poniedziałek, ale żadnej w zeszłym miesiącu w Ohio.

Przepisy federalne wymagają, aby firmy oferowały rywalowi Combined Charging System (CCS) – amerykański standard preferowany przez administrację Bidena – jako minimum, aby kwalifikować się do funduszy. Ale poszczególne stany mogą dodać własne wymagania do CCS przed dystrybucją funduszy federalnych na poziomie lokalnym.

Ogłoszenie przez Ford Motor i General Motors nieco ponad dwa miesiące temu, że planują przyjąć North American Charging Standard (NACS) Tesli, wywołało falę wstrząsów w branży i skłoniło wielu producentów samochodów i firm ładujących do przyjęcia technologii.

W czerwcu Reuters poinformował, że Teksas – który otrzyma i podzielii 407,8 miliona dolarów w ciągu pięciu lat – planuje nakazać firmom włączenie wtyczek Tesli do projektów stacji ładujacych. Stan Waszyngton mówił o podobnych planach, a Kentucky już to nakazał.

Floryda, inny główny odbiorca funduszy, niedawno zrewidowała swoje plany, mówiąc, że upoważni NACS rok po tym, jak organ normalizacyjny SAE International, który dokonuje przeglądu technologii, formalnie ją uzna.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE