Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

T-Mobile Polska prezentuje swoje wyniki za zeszły rok i ma się z czego cieszyć

Jak podał T-Mobile Polska, operator odnotował 1 789 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL w 2023 r. wobec 1 772 mln zł zysku rok do roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 983 mln zł w 2023 r. wobec 6 621 mln zł rok wcześniej. Co warte podkreślenia, w  IV kw. 2023 r. zysk EBITDA AL wyniósł 419 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3% r/r.

„W roku 2023 wykonaliśmy duży krok naprzód pod względem jakości obsługi, usług, zwiększenia różnorodności ofert i dopasowania ich do potrzeb klientów. Widzimy wyraźnie, że nasza oferta konwergentna zyskuje na popularności, a rozwój zasięgu usług światłowodowych oraz uruchomiona niedawno sieć 5G Bardziej pozwalają docierać z kompletnym wachlarzem usług do kolejnych grup odbiorców. Ważnym elementem naszej strategii doceniania klientów było także uruchomienie Magenta Moments, pierwszego wśród polskich operatorów programu, w którym na klientów czekają darmowe bonusy i zniżki przygotowane we współpracy z najlepszymi partnerami polskimi i międzynarodowymi” – podkreślił przytaczany w komunikacie prezes Andreas Maierhofer.

Jak podano w informacji, na koniec zeszłego roku liczba klientów usług mobilnych T-Mobile była równa 12,6 mln. Wynik ten udało się osiągnąć mimo dezaktywacji około 250 tysięcy kart SIM oferowanych w ramach akcji pomocowej uchodźcom z Ukrainy.

„Co ważne, T-Mobile mógł także pochwalić się pozytywnym wynikiem przenośności numerów w każdym z czterech kwartałów roku. Jednocześnie liczba klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego operatora (fixed broadband) wzrosła do 260 tysięcy, czyli o ponad 100 tysięcy w stosunku do roku 2022” – napisano też w informacji.

W ubiegłym roku operator zauważył duży skok wydatków przeznaczonych na samą działalność, w czym zawierały się np. środki na podwyższenie wynagrodzeń pracowników, o czym zdecydowano jeszcze w 2022 roku. Duży udział w kosztach miał też fakt zwiększenia cen energii – w porównaniu do 2022 o ponad 40% – oraz wartość czynszów i opłat ustalanych w euro.

„Jednym z najważniejszych czynników, które długoterminowo pozwolą ograniczyć wpływ wzrostu kosztów energii na wyniki T-Mobile jest uruchomienie w ramach kontraktu vPPA 3 farm fotowoltaicznych i 2 wiatrowych, produkujących zieloną energię na potrzeby kontraktu z T-Mobile. W połączeniu ze wzrostem przychodów zaowocowało to wypracowaniem wzrostu całorocznego zysku EBITDA AL do poziomu 1,79 mld zł, a więc o 1% wyższego niż w roku poprzedzającym. W perspektywie czwartego kwartału wzrost EBITDA AL wyniósł 5,3% (r/r)” – czytamy w komunikacie.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE