Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Sztuczna inteligencja – co zmieni w ciągu najbliższych 5 lat? Czy według przewidywań ekspertów PwC sztuczna inteligencja będzie ważnym czynnikiem rozwoju globalnej gospodarki?

Według przewidywań ekspertów PwC sztuczna inteligencja będzie ważnym czynnikiem rozwoju globalnej gospodarki. Do 2030 roku jej zastosowanie może zwiększyć światowe PKB nawet o 14%. Coraz szersze wykorzystywanie nowych technologii jest widoczne w wielu obszarach m.in. procesach produkcyjnych, kształtowaniu nowych przyzwyczajeń i oczekiwań klientów, czy stopniowym przekształcaniu sposobu wykonywania wielu zadań w pracy.

 

“Sukces nowych technologii zależy w dużej mierze od tego, jak są postrzegane. Obawiano się, że automatyzacja i wprowadzenie sztucznej inteligencji będzie odbierane przez pracowników jako zagrożenie dla ich stanowisk pracy. Obserwujemy jednak inny trend – powiedział Edward Gower-Isaac, Vice President, Business Process & Application Services w Ricoh Europe. – Badania zrealizowane na zlecenie Ricoh na grupie 3600 pracowników z 23 europejskich krajów pokazują pozytywny stosunek do wdrażania i korzystania z nowych narzędzi technologicznych. 59% badanych uznało, że zastosowanie innowacyjnych rozwiązań znacząco przyczyni się do wzrostu efektywności ich pracy a sztuczna inteligencja oraz automatyzacja były najczęściej wymieniane wśród tych rozwiązań.”

 

Sztuczna inteligencja – główne obszary zmian

W ciągu najbliższych 5 lat sztuczna inteligencja odegra największą rolę w trzech obszarach

 

1. Obsługa klienta

W dobie coraz większej konkurencji na rynku rosną oczekiwania klientów. Ci chcą szybkiej reakcji na swoje zapytania i wyższej jakości obsługi. Odpowiedzią na ten  trend jest coraz szersze wykorzystanie chatbotów, które są w stanie „obsłużyć” standardowe zapytania. Przyspieszenie procesów związanych z obsługą klienta wymaga również szybkiego dostępu do danych. Tu rośnie znaczenie cyfryzacji i elektronicznego obiegu dokumentów.

 

2. Automatyzacja w procesach obiegu informacji

Efektywność działania firmy jest uzależniona od odpowiedniego wykorzystania potencjału danych, które ta posiada.  Rozwój sztucznej inteligencji odegra ważną rolę w optymalizacji procesów związanych z obiegiem dokumentów, ich cyfryzacją i przetwarzaniem. Szybki i bezpieczny dostęp do informacji oraz dbałość o ich integralność przekładają się na usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dzięki rozwojowi systemów firmy będą mogły zminimalizować liczbę nieustrukturyzowanych i nieuporządkowanych danych.

 

3. Wsparcie dla procesów decyzyjnych

Sztuczna inteligencja będzie stanowiła również coraz większe wsparcie w procesach związanych z analizą danych. Możliwość szybkiego dostępu do kluczowych informacji i wskaźników przełoży się na usprawnienie procesu podejmowania decyzji.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE