Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Spotify uzyskało 19% wzrost liczby użytkowników i świetne wyniki finansowe, pomimo wyjścia z rynku rosyjskiego.

Spotify zaskoczyło analityków, podając wyniki za Q2 2022. Okazuje się, że firma ze Sztokholmu zaliczyła znakomity kwartał.

Kiedy następował masowy exodus firm zachodnich (i części azjatyckich) z rosyjskiego rynku, w ramach sankcji nałożonych na Federację Rosyjską za napaść na Ukrainę, wiele przedsiębiorstw prognozowało, że na tym posunięciu straci finansowo. Spotify najwyraźniej nic sobie z tego nie zrobiło, bo w drugim kwartale roku szwedzka firma nie tylko zarobiła lepiej, ale też miała wyraźnie więcej użytkowników niż rok wcześniej.

Akcje Spotify wzrosły w środę o ponad 14% po tym, jak firma poinformowała o wynikach za drugi kwartał 2022 r., które przekroczyły oczekiwania analityków dotyczące przychodów i wykazały stały wzrost liczby subskrybentów. Przychody Spotify wyniosły w omawianym okresie 2,86 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się około 2,81 mld.

Zresztą, Spotify rośnie nie tylko na polu finansowym. Pomimo zamknięcia działalności w Rosji, Spotify odnotował 433 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 19% rok do roku i 5 milionów powyżej oczekiwań. Firma twierdzi, że wzrost ten można przypisać udanym kampaniom marketingowym, sile pokolenia Z w Ameryce Łacińskiej i reaktywacji wielu kont w Europie.

„Widzimy trendy na kilku rynkach, które przewyższają nasze prognozy” – powiedział dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, w komentarzu do zysków firmy. CEO potwierdził także, że Spotify nie rezygnuje z planu proaktywnego zmniejszenia liczby pracowników o 25%. Ek powiedział, że chociaż firma przygotowuje się na gorsze rzeczy, jest optymistą.

Spotify spodziewa się uzyskać około 17 milionów nowych aktywnych użytkowników miesięcznie w trzecim kwartale, co da łącznie 450 milionów. Szwedzki gigant streamingu audio zakłada też, że liczba płatnych abonentów wzrośnie o 6 mln (do 194 mld), co ma sprawić, że przychody Spotify wzrosną do 3 miliardów euro.

 

“Mamy ambicję, aby było 10 akwizycji w roku.” – podkreśla Wojciech Wolny, twórca sukcesu Grupy Euvic w programie IT Reseller TV “Liderzy Branży”.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE