Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rynek laptopów Q1 2022 – Lenovo liderem sprzedaży, Dell zdecydowanym liderem wzrostu.

Kupujemy mniej laptopów, zwłaszcza tych marek, które dotychczas znajdowały się na szczycie listy najchętniej wybieranych przez użytkowników. 

Ponieważ ograniczenia pandemiczne zniknęły, a wcześniejsze zakupy maszyn niezbędnych do pracy zdalnej jeszcze nie zdążyły się zestarzeć, globalna sprzedaż laptopów spadła w ujęciu rocznym w pierwszym kwartale 2022 roku. W Q1 2022 sprzedano 63,5 mln laptopów – o około 7% mniej niż w Q1 2021.

Za spadek sprzedaży w pierwszym kwartale obecnego roku odpowiadają dwa, solidne tąpnięcia. Pierwsze dotyczy dramatycznego spadku sprzedaży Chromebooków (- 67%). Najwyraźniej sektor edukacyjny, który chłonął te komputery, okazał się już nasycony. Wyraźnie spadła także sprzedaż laptopów dwóch czołowych marek: Lenovo (- 12%) i HP (-20 %).

 

 

Najlepiej sytuację wykorzystują dwie firmy: Dell Technologies (ze wzrostem 5%) i Apple (ze wzrostem 4%). Pierwsza trójka największych producentów laptopów zaczyna się do siebie zbliżać wynikami i jeśli trend się utrzyma, to Dell może zdołać przejąć pozycję wicelidera. Silny wzrost Apple nie dziwi (MacBooki z procesorami M1 niewątpliwie napędzają sprzedaż). Dell natomiast wyraźnie wykorzystuje lukę powstałą w wyniku spadania udziałów HP i, w mniejszym stopniu, Lenovo.

 

Czy Intel “przeskoczy” jeden etap rozwoju i rzuci rękawicę układom Apple’a?

3,272FaniLubię
8,767ObserwującyObserwuj
1,060SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE