Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rakuten i inne japońskie firmy chcą się liczyć w wyścigu AI

Japoński gigant technologiczny Rakuten planuje wprowadzić na rynek autorski model sztucznej inteligencji – powiedział jego dyrektor generalny.

Rakuten, japoński gigant z branży fintech do e-commerce chce dołączyć do innych firm technologicznych rozwijających szybko rozwijającą się technologię. CEO Hiroshi Mikitani powiedział w poniedziałkowym wywiadzie dla CNBC, że firma pracuje nad własnym modelem dużego języka, czyli LLM.

Rzecznik Rakuten oświadczył, że nie ma jeszcze harmonogramu premiery, ale zamiast tego może pojawić się ogłoszenie związane z modelem wielojęzycznym – potencjalnie w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Jak dotąd najwięksi amerykańscy i chińscy giganci technologiczni wprowadzili na rynek własne, duże modele językowe. OpenAI, Amazon i Google należą do najbardziej znanych w US, a w Chinach: Baidu, Alibaba i Tencent. Japońskie firmy pozostały nieco w tyle za swoimi zagranicznymi odpowiednikami. Próbują jednak szybko nadrobić zaległości.

LLMs to wielkie algorytmy trenowane na ogromnych zbiorach danych, które stanowią podstawę aplikacji sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT OpenAI. Według Mikitaniego Rakuten prowadzi wiele biznesów, od bankowości po handel elektroniczny i telekomunikację, dlatego też dysponuje dużą ilością „bardzo unikalnych” danych, na których może szkolić swoje LLM.

Mikitani dodał, że firma planuje wewnętrznie wykorzystać model sztucznej inteligencji, aby poprawić efektywność operacyjną i marketing o 20%. Chce także zaoferować ten model firmom zewnętrznym.

Japońskie firmy mają szansę stworzyć LLM specyficzne dla języka japońskiego, potencjalnie dając im przewagę nad swoimi amerykańskimi i chińskimi rywalami. Mikitani powiedział, że nacisk na sztuczną inteligencję zapewni Rakutenowi „ogromny zyskowny wzrost”.

Grupa telekomunikacyjna NTT ogłosiła w tym miesiącu, że jej autorski LLM będzie dostępny w marcu. Telekomunikacyjne ramię SoftBanku ogłosiło w listopadzie, że jego platforma generatywnego przetwarzania sztucznej inteligencji już działa.

Niezawodność, szybkość, oszczędność – jak modernizacja dysków zmienia biznes zdaniem ekspertów Kingston

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE