Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Procesory graficzne Intel Arc otrzymują ulepszoną wydajność Vulkan Mesh Shading dzięki Mesa 22.3.

Zespół open-source firmy Intel wprowadził swój sterownik ANV Vulkan do Mesa 22.3, oferując poprawę wydajności w firmowych procesorach graficznych Arc z serii A.

Minęły dwa miesiące od wprowadzenia rozszerzenia Vulkan mesh shader w Vulkan 1.3.226, oferującego ulepszone wsparcie dla linuksowego sterownika Vulkan dla sprzętu graficznego Intela z serii Arc. Rozszerzenie API pozwoli na uzyskanie kompatybilności z mesh-shadingiem u wielu producentów. Michael Larabel z serwisu Phoronix wspomina, że moment wprowadzenia najnowszej poprawki pozytywnie wpłynął na stabilność sterowników i pozwala na kilka dodatkowych poprawek wydajności dla serii GPU Arc.

W przypadku procesora graficznego Intel Arc A770, wprowadzono poprawki do dystrybucji wartości rozmiaru zadań i siatki, aby zoptymalizować wydajność z preferencjami firmy i specyfikacjami dotyczącymi ich nowszych procesorów graficznych. Zmieniono również wartość maksymalnej grupy wątków, aby poprawić obsługę sterownika Vulkan, a dodatkowa łatka miała na celu poprawienie tej wartości.

Okno dla poprawek Mesa 22.3 zamyka się już wkrótce, dzięki czemu pełne wydanie pojawi się w ciągu najbliższego miesiąca. Larabel zauważa, że w porównaniu do Mesa 22.2, najnowszy build 22.3 jest kluczowy dla użytkowników posiadających dGPU Intel Arc w porównaniu do wsparcia znalezionego w poprzedniej wersji.

Użytkownicy mogą sprawdzić całą bibliotekę grafiki 3D Mesa na Gitlabie, która wykorzystuje języki C, C++, Python i inne oraz dowiedzieć się więcej o projekcie Mesa. Dokumentacja ta ma charakter open-source i jest dostępna publicznie, co pozwala na zapoznanie się z przesłanymi i scalonymi zmianami. Biblioteka graficzna Mesa 3D ma obecnie 162 tys. commitów, 59 gałęzi, 757 tagów i do 5 TB pamięci projektu przed zamrożeniem scalania.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE