Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Polacy coraz chętniej płacą BLIK-iem — z systemu korzysta już prawie 15 milionów użytkowników

Operator systemu BLIK poinformował, że od początku roku odnotował 1,3 mld transakcji o łącznej wartości 171 mld zł, czyli więcej niż w całym 2022 roku. Natomiast w ostatnim kwartale Polacy przelali za pomocą systemu Polskiego Standardu Płatności o 47% więcej pieniędzy (63 mld zł) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jak informuje PSP, z BLIKA pod koniec września korzystało prawie 15 milionów użytkowników, którzy swoimi (wirtualnymi) portfelami wyrażają zadowolenie z wygody, jaką daje możliwość płacenia za pomocą telefonu. Najczęściej z BLIK-a korzystamy w internecie, co szczególnie widoczne było w okresie wakacyjnym. Między lipcem a wrześniem klienci płacili online aż 227,9 miliona razy (wzrost o 28% r/r).

Liczba osób preferujących zakupy online systematycznie rośnie, co znajduje odzwierciadlenie w liczbie transakcji BLIK-iem w kanale internetowym. Wirtualny świat kusi wygodą i brakiem ukrytych kosztów, które nieuchronnie towarzyszą zakupom stacjonarnym, takim jak opłaty za dojazd czy parking. Nie dziwi zatem, że w okresie wakacyjnym polscy konsumenci najczęściej płacili za pomocą naszego systemu na platformach typu marketplace i w sklepach odzieżowych online, gdzie średnie koszyki zakupowe wyniosły odpowiednio 121 zł i 219 zł. Przed nami najgorętszy okres zakupowy w roku i możemy spodziewać się, że BLIK pozostanie kluczowy dla wielu konsumentów ceniących sobie szybkość i wygodę — zauważa wiceprezeska PSP Monika Król, cytowana w komunikacie spółki.

Systematycznie rośnie również liczba przelewów na telefon i transakcji wykonywanych za pomocą terminali płatniczych. Tą ostatnią metodą, m.in. w sklepach stacjonarnych czy restauracjach, w ostatnim kwartale zrealizowano ponad 100 milionów operacji o łącznej wartości 5,3 mld zł. Z kolei co czwarta płatność to przelew na telefon. Podczas wakacji wysłali w ten sposób 15,6 mld zł, co oznacza wzrost o 90% r/r.

Usługa P2P, która pozwala na błyskawiczne rozliczenia bez konieczności znajomości numeru konta bankowego odbiorcy, zdobywa kolejnych zwolenników. Obecnie do otrzymywania przelewów na telefon zarejestrowanych jest już przeszło 15,6 mln numerów telefonów. Sądzimy, że niedawne dołączenie Nest Banku i Banku Pocztowego do grona podmiotów oferujących ten produkt BLIK-a tylko przełoży się na dalszy wzrost — dodaje Monika Król.

System transakcji mobilnych BLIK uruchomiono w 2015 roku z inicjatywy sześciu polskich banków, które powołały do życia spółkę Polski Standard Płatności. Akcjonariuszami PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE