Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Niecodzienny sojusznik w budowie sieci 5G – pozostałości po systemie viaTOLL.

Wprawdzie wciąż czekamy na aukcje częstotliwości (“jedynie” trzy lata po starcie sieci 5G np. w Chinach), ale pewne przygotowania są już w toku. O nowym pomyśle poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.

Z pewnością kojarzysz czytelniku/czytelniczko charakterystyczne metalowe konstrukcje na polskich autostradach, rozciągające się ponad jezdnią. To tzw. bramownice, wykorzystywane kiedyś do wygaszonego już dziś systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Jak podaje PAP, Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że te kratownicowe konstrukcje mogą być wykorzystane przy budowie sieci 5G oraz powiązanych z nią punktów dostępu bezprzewodowego o bliskim zasięgu.

 

“Istnieje (…) możliwość wykorzystania tej infrastruktury do budowy sieci 5G oraz powiązanych z nią punktów dostępu bezprzewodowego o bliskim zasięgu” – podaje za pośrednictwem PAP biuro prasowe MI.

 

Takie zastosowanie tych konstrukcji ma niemało sensu. Ministerstwo, jak twierdzi, prowadziło już konsultacje z partnerami społecznymi, a więc przedsiębiorstwami branżowymi i izbami gospodarczymi z obszaru infrastruktury telekomunikacyjnej. Zdaniem resortu, istnieje zainteresowanie wykorzystaniem bramownic poboru opłat drogowych viaTOLL właśnie do budowy sieci 5G. Posiadają one odpowiednie dojście serwisowe, oraz zostały zbudowane tak, by pozostawały bezpiecznie połączone do Sieci przewodowo. Infrastruktura twarda pod instalację więc jest.

Wszystko może utrudnić jednak nie tylko opieszałość we wdrażaniu 5G w Polsce, ale też kwestia własności. Ministerstwo przypomniało, że zarządcą bramownic, ale i podłączeń i urządzeń na nich zamontowanych jest Krajowa Administracja Skarbowa (odpowiedzialna za nowszy system e-TOLL). Ministerstwo podało jednak, że ponad 150 bramownic przejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

 

“Ponadto Główny Inspektor Transportu Drogowego przeanalizował możliwość wykorzystania infrastruktury przydrożnej do montażu urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Takie analizy przeprowadzono również w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego, gdzie stwierdzono możliwość wykorzystania bramownic do zdalnego odczytu danych z tachografów inteligentnych” – podał resort infrastruktury.

 

Lenovo ogłasza konkurs dla swoich Partnerów “Przeżyj zieloną przygodę z Lenovo.” Zwycięzcy odwiedzą jedno z najbardziej odseparowanych od reszty świata miejsc na ziemi.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE