Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Netflix traci tempo! Firma podała wyniki za pierwszy kwartał roku 2021, z których wynika, że nowych subskrybentów przybywa znaczne wolniej niż dotychczas.

Netflix zrewolucjonizował VoD. Bez wątpienia dostęp do potężnej bazy filmów i seriali, zapewniany przez amerykańską firmę, jest też jedną z przyczyn spadającej popularności piractwa. Po długim i bardzo silnym wzroście liczby stałych subskrybentów, Netflix odczuwa teraz to, co zdawało się być nieuniknione – połączonych efektów zwiększonej konkurencji i większego nasycenia rynku. 

Globalna liczba nowych płatnych abonentów netto, zamiast wynieść, jak oczekiwano, 6,2 mln, osiągnęła “ledwie” 3,98 mln. I chociaż przychody nadal rosły (24% rok do roku), to dla inwestorów wynik ten stanowi sygnał, że “złota era Netflixa” może powoli się kończyć. Widać to w 11-procentowym spadku akcji giganta VoD po poraniu wyników.

Nie znaczy to oczywiście, że Netflix jest w kryzysie. Zysk na akcję okazał się lepszy niż zakładano (3,75 USD vs 2,97 USD), a przychody łącznie wyniosły 7,16 mld, wyprzedzając oczekiwania analityków (7,13 mld). Spowolnienie wzrostu to naturalna cecha, bowiem Netflix jest dostępny na wszystkich wiodących rynkach, a zatem możliwości rozwoju są ograniczone. Nie bez znaczenia jest też konkurencja.

„Uważamy, że wzrost płatnego członkostwa zwolnił z powodu dużego wzrostu w 2020 r. napędzanego pandemią i z powodu mniejszej liczby treści w pierwszej połowie tego roku z powodu opóźnień w produkcji, także w wyniku Covid-19” – powiedział Netflix w liście do akcjonariuszy – “(…) Uważamy, że intensywność konkurencji nie zmieniła się istotnie w tym kwartale lub nie była istotnym czynnikiem w rozbieżności, ponieważ zawyżona prognoza dotyczyła wszystkich naszych regionów”

Netflix ma wielu konkurentów, z których na polskim rynku doskonale znamy HBO Go i Amazon Prime. W USA jednakże liczba serwisów VoD jest znacznie większa, by wymienić tylko kilka największych jest już potrzebna dość długa wyliczanka: Disney +, Hulu, Apple TV +, Amazon Prime i Peacock.

https://itreseller.com.pl/itrnewxiaomi-29-kwietnia/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE