Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Największe firmy internetowe będą zmuszone do udostępnienia swoich tajemnic, w tym sposobu działania algorytmów, unijnym urzędom kontrolnym.

Wiodące firmy technologiczne będą musiały wyjaśnić, jak działają ich algorytmy zgodnie z proponowanymi nowymi przepisami UE, a także udostępnić swoje archiwa reklam organom regulacyjnym – tak stwierdziła unijna Komisarz  dyrektor ds. konkurencji, Margrethe Vestager.

Nazwisko Margrethe Vestager zapewne wywołuje ciarki u szefów globalnych firm internetowych. Pochodząca z Danii polityk od dłuższego czasu prowadzi szereg działań mających w praktyce osłabić znaczenie amerykańskich gigantów takich jak Facebook, Google, Amazon, Apple czy Twitter. O ile wcześniej działania te skierowane były głównie na efekty działań tych firm, tak obecnie Komisarz Vestager skupia się na przyczynach ich potęgi – algorytmach reklamowych. To one pomagają firmom kierować reklamy do użytkowników, do których chcą dotrzeć reklamodawcy. Na podstawie zbieranych o użytkownikach danych mogą łatwiej wyłowić potencjalnie najlepszą grupę docelową i dotrzeć do niej z dopasowaną reklamą.

Margrethe Vestager twierdzi, że ​​konieczne jest rzucenie światła na sposób działania tych algorytmów i upewnienie się, że firmy są odpowiedzialne za swoje decyzje.

„(…) największe platformy musiałyby podawać więcej informacji na temat sposobu działania swoich algorytmów, gdyby organy regulacyjne o to poprosiły” – powiedziała Margrethe Vestager podczas wydarzenia zorganizowanego przez agencję badawczą AlgorithmWatch i European Policy Center.

Dodała także, że firmy byłyby zmuszone zapewnić organom regulacyjnym i badaczom dostęp do przechowywanych przez nich danych – w tym archiwów reklam. To nie tylko słowa. Duńska polityk zapowiedziała, że zgłosi dwa zestawy projektów owych przepisów, znanych jako ustawa o usługach cyfrowych i ustawa o rynkach cyfrowych. Ma to nastąpić już 2 grudnia, co podkreśla determinację organów UE w celu ograniczenia skali działania amerykańskich biznesów internetowych w Europie.

https://itreseller.com.pl/itrnewdane-z-rynku-smartfonow-w-trzecim-kwartale-2020-roku-xiaomi-zyskuje-w-europie-i-w-chinach-nie-tylko-dzieki-swietnie-wycenionym-telefonom/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE