Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Chmura tak, ale lokalna, MŚP się zmienia, ale na swoich zasadach! Minął już prawie rok od kiedy pandemia koronawirusa postawiła polskie firmy z sektrora MŚP przed wieloma wyzwaniami.

Minął już prawie rok od kiedy pandemia koronawirusa postawiła polskie przedsiębiorstwa przed wieloma wyzwaniami. Narzędzia, które firmy planowały wdrażać latami, okazały się natomiast kluczowe dla przetrwania biznesu oraz konieczne tu i teraz. Transformacja cyfrowa od lat była istotnym procesem w sektorze większych firm, w obliczu ubiegłorocznych wyzwań okazała się jednak priorytetem dającym możliwość zapewnienia ciągłości działania w hybrydowym lub zdalnym środowisku pracy. Wiele firm kładąc nacisk na procesy cyfryzacji skierowało się w stronę chmury obliczeniowej. Zmianę w tym obszarze widać szczególnie wśród przedstawicieli sektora MŚP.

 

Chmura tak, ale lokalna

Największy odsetek polskich MŚP działa w handlu hurtowym, detalicznym, przemyśle spożywczym. Firmy z tych obszarów gospodarki charakteryzują się wysoką wrażliwością na wahania koniunktury i zmiany w popycie krajowym, a główną barierą rozwoju są dla nich wysokie obciążenia podatkowe i biurokracja. Do tej pory wiodącą strategią rozwoju MŚP było więc zwiększanie produktywności, przy jednoczesnej niskiej skłonności do inwestycji.

 

Nie jest niespodzianką, że przyczynkiem do zmiany myślenia i priorytetów dla sektora MŚP okazała się pandemia. Wyszło na jaw, że rozwiązania cyfrowe nie są zwykłym ułatwieniem pracy, ale warunkiem koniecznym dla zachowania ciągłości produkcji czy dostarczania usług. Co więcej, to także element strategii cyberbezpieczeństwa firmy, pozwalającym na ochronę przed zintensyfikowanymi w trakcie ostatnich miesięcy cyberatakami, wymuszeniami i innymi, coraz nowszymi zagrożeniami – mówi Agnieszka Dymek, Key Account Manager w Polcom.

 

Wraz z rozwojem pandemii oraz wzrostem świadomości firmy z sektora MŚP zrozumiały, że potrzebują bezpiecznego środowiska do przechowywania i przetwarzania danych, które pozwoli im na odpowiednią elastyczność biznesową W chmurę zaczęły wchodzić jednak na swoich zasadach.

 

Jak czytamy w raporcie “Cyfryzacja, chmura i nowe technologie” stworzonym we współpracy firmy Polcom i Intel, przedstawiciele tego sektora szczególną uwagę zwracają na kwestie zgodności procesu i usługodawcy z przepisami. Poziom bezpieczeństwa chmury (26%) oraz lokalizacja centrów danych na terenie Polski (23%) to kluczowe dla MŚP elementy decydujące o wyborze dostawcy usług chmurowych. Taki układ wartości nie dziwi w kontekście kwestii prawnych związanych z RODO i obostrzeniami regulatorów, takich jak KNF. Przedsiębiorcy preferują współpracę z polskimi dostawcami usług, którzy podlegają krajowym aktom prawnym oraz doskonale rozumieją meandry polskiej i europejskiej jurysdykcji. Co ciekawe, kwestia niskiej ceny nie jest dla nich najważniejsza – wskazuje na nią tylko co 10. firma z sektora (12%).

 

Bezpieczne podejście do zmiany

Dynamicznie zmieniający się rynek, widmo kolejnej recesji, rosnące potrzeby klientów oraz wyzwania związane z nową organizacją pracy – to wszystko zmotywowało polskie MŚP do szybszej transformacji cyfrowej. Osoby decyzyjne zrozumiały, że cloud computing nie jest tańszą alternatywą dla własnego centrum danych, ale wielopoziomową wartością dodaną dla przedsiębiorstwa.

 

Na co zatem firmy MŚP powinny zwracać uwagę wchodząc do chmury? Jak wybrać dostawcę, by potem nie żałować?

 

Przede wszystkim należy uważnie przyjrzeć się infrastrukturze, na jakiej świadczona jest usługa cloud computing. Kluczowe – z punktu widzenia skoncentrowanego na bezpieczeństwie danych przedsiębiorcy z sektora MŚP – jest posiadanie przez dostawcę własnego ośrodka przetwarzania danych, zlokalizowanego na terenie kraju. Czynniki te definiują poziom odpowiedzialności dostawcy za infrastrukturę oraz minimalizują ryzyko np. związane z postępowaniem w przypadku awarii działania systemu.

 

Lokalizacja centrum danych na terenie kraju to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa, ale także mniejsze opóźnienia przesyłu danych. W procesie wyboru dostawcy warto pod uwagę wziąć także analizę innowacyjności rozwiązań, ale też przegląd innych usług oferowanych przez usługodawcę, które mogą pomóc w sprawnym zarządzaniu danymi, np. migracja danych, pomoc we wdrożeniu czy dodatkowe usługi związane z zabezpieczeniem systemów. Od tego zależeć będzie nie tylko bezpieczeństwo danych, ale także jakość i większa elastyczność świadczonych usług – mówi Agnieszka Dymek.

 

Wykorzystanie przez MŚP usług data center opartych o polskie zasoby ludzkie i technologię ma też bardzo pozytywny wpływ na rozwój naszej gospodarki. Jest to niezwykle ważne również w takich kwestiach jak m.in. RODO oraz wyrok Schrems II. Polskie data center podlegają wyłącznie krajowym regulacjom prawnym, co w przypadku zagranicznych ośrodków świadczących swoje usługi na terenie Polski jest niezwykle trudne, ze względu na konieczność zawarcia bilateralnych porozumień.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewnowe-chmury-branzowe-oferuja-punkt-startowy-dla-innowacji/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE