Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Lenovo ujawnia raport zamykający rok finansowy 2021/2022. Jaki to był rok dla Lenovo? – Absolutnie znakomity!

Największy producent komputerów na świecie podsumowuje rok finansowy – udostępniając przy tym sporo interesujących statystyk. Jaki był rok 2021/2022 dla Lenovo?

Już rok wcześniejszy, napędzany pandemicznym popytem, był dla Lenovo dobry – jednak miniony, zakończony 31 marca rok 2021/2022 był absolutnie znakomity. 18-procentowy wzrost przychodów (do ponad 71 mld USD) i aż 23-procentowy wzrost zysków (do ponad 12 mld USD) wyraźnie pokazują, że Lenovo coraz lepiej monetyzuje swój biznes.

 

 

Względem poprzedniego roku nie zmieniła się struktura przychodów jeśli chodzi o grupy wewnątrz Lenovo. Firma działa bowiem zgodnie, ze swoją strategią 3S, dzieląc się na trzy filary – Intelligent Devices Group (IDG), Infrastructure Solutions Group (ISG) oraz Solutions and Services Group ( SSG). Pierwsza z grup, a więc skupiona na produktach, odpowiada naturalnie nadal za przytłaczającą większość przychodów – aż 83%. Dla Lenovo, jak dla wszystkich firm technologicznych, istotny w najbliższym czasie będzie wzrost pochodzący zwłaszcza z sektora usług. Przychody z ISG, podobnie jak przed rokiem, odpowiadały za 10% całkowitego wyniku, a ze skupionego na usługach właśnie SSG – 7%.

Zmieniła się natomiast, chociaż nieznacznie, struktura geograficzna przychodów. W regionie EMEA Lenovo notuje ten sam wynik co przed rokiem, czyli 26%. Widać natomiast przesunięcie w innej części świata – rosną przychody uzyskiwane w Chinach (26 vs 24%), spadają natomiast w rejonie Asia-Pacific (16 vs 19%).

Raport opatrzono komentarzem CEO firmy, Yuanquin Yanga. Prezes wskazuje na skuteczność strategii oraz odporność biznesu Lenovo, jednocześnie przypominając o potężnych inwestycjach. Podkreśla też skupienie firmy na czymś więcej, niż tylko wynikach finansowych:

 

“(…) nasze zaangażowanie wykracza poza osiąganie dobrych wyników finansowych. Wprowadzamy innowacje, aby dzięki naszej technologii budować mądrzejszą przyszłość dla wszystkich. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów nie tylko w zakresie niezawodnych urządzeń, ale także kompleksowych, przyjaznych dla użytkownika rozwiązań i usług. Jesteśmy zdeterminowani, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić naszą planetę i społeczeństwo poprzez zminimalizowanie naszego wpływu na środowisko, promowanie sprawiedliwości społecznej oraz zapewnienie etycznych, odpowiedzialnych i przejrzystych działań.” – napisał Yuanquin Yang, CEO Lenovo.

 

Oczywiście, ostatecznie chodzi jednak o wyniki finansowe – które mają szczególne znaczenie dla inwestorów. Lenovo ma zresztą czym pochwalić się na tym polu.

 

“W ubiegłym roku, pomimo sytuacji geopolitycznej, pandemii i globalnych niedoborów dostaw w całej branży, Lenovo po raz kolejny odnotowało rekordowe przychody i zyski. Po raz pierwszy przekroczyliśmy 71 miliardów USD przychodów, a nasz zysk netto rósł jeszcze szybciej rok do roku. Jesteśmy na dobrej drodze do podwojenia naszej marży netto w ciągu najbliższych dwóch lat z poziomu FY20/21” – napisał Yuanquin Yang“Lenovo zostało wybrane jako część składowa indeksu Hang Seng. Jest to wyraz uznania dla naszych konsekwentnych wyników w ostatnich latach i naszej jasnej strategii transformacji.”

 

Lenovo zapowiada także dalsze, pokaźne inwestycje w badania i rozwój. Firma od lat korzysta z potężnej bazy naukowej w Chinach i na świecie, ale planuje systematycznie rozwijać obszar badań nad technologią:

 

“(..) zobowiązaliśmy się podwoić nasze inwestycje w badania i rozwój (B+R) w roku obrotowym 23/24 względem poziomu roku obrotowego 20/21 i dodać 12 000 specjalistów ds. badań i rozwoju na całym świecie. Inwestycja ta będzie koncentrować się wokół architektury „Client-Edge-Cloud-Network-Intelligence”. Będziemy stosować optymalne podejście, równoważąc prace między technologią o szybkim zwrocie rynkowym i podstawowymi badaniami, a między ciągłym doskonaleniem a przełomowymi innowacjami, aby budować nowe kluczowe kompetencje technologiczne i tworzyć bariery wejścia dla naszych konkurentów.” – napisał CEO Lenovo.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży” – Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO o zmianach i trendach w świecie technologii.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE