Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Kwartalne przychody Alibaby przewyższają prognozy

Chiński Alibaba Group Holding odnotował w czwartek największy kwartalny wzrost przychodów od prawie dwóch lat, ponieważ jego krajowa jednostka e-commerce koncentruje się na tanich produktach, aby przyciągnąć konsumentów w trudnym środowisku gospodarczym.

Jak podaje Reuters, Przychody w pierwszym kwartale do końca czerwca były wspierane przez ożywienie zakupów konsumenckich na platformach Alibaba Taobao i Tmall, częściowo wzmocnione przez czerwcowy festiwal zakupów 618, drugie co do wielkości wydarzenie zakupowe online w Chinach.

Zysk netto Alibaby wzrósł o 51% rok do roku. Najnowsze dane dotyczące przychodów wskazują na poprawę z płaskiego wzrostu do 3% w ciągu ostatnich czterech kwartałów.

Chiński gigant handlu elektronicznego odnotował przychody w pierwszym kwartale w wysokości 234,16 mld juanów (32,29 mld USD), co stanowi wzrost o 14% w stosunku do kwartału poprzedniego roku, w którym został dotknięty surowymi blokadami związanymi z pandemią. Według danych Refinitiv liczba ta przewyższyła szacunki analityków na 224,92 miliarda juanów. Akcje spółki notowane na giełdzie w USA wzrosły aż o 5,6% do 100,1 USD we wczesnej fazie handlu.

Równocześnie narastają obawy o chińską gospodarkę, która osłabła po początkowym szybkim ożywieniu po zniesieniu ograniczeń związanych z COVID pod koniec ubiegłego roku.

W środę Chiny poinformowały, że w lipcu doszło do deflacji na poziomie cen konsumpcyjnych – oczekuje się, że sytuacja ta jeszcze bardziej wpłynie na chęć kupujących do wydawania pieniędzy.

Ostatnio wzrosła konkurencja ze strony rywali znanych z oferowania tanich produktów, takich jak PDD Holdings, Pinduoduo i Douyin firmy ByteDance, chińskiej wersji TikToka, które stanowią poważne wyzwanie dla Alibaby.

W odpowiedzi na tę sytuację Trudy Dai, dyrektor generalny Taobao i Tmall Group, powiedziała, że Alibaba zainwestuje więcej, aby przyciągnąć konsumentów szukających okazji, zwłaszcza młodych ludzi, ludzi starszych i kupujących z chińskich miast niższego rzędu.

„Nasza bitwa o opłacalność będzie kontynuowana i będzie obszarem dużych inwestycji” – powiedziała Dai.

Jako jeden ze wskaźników poprawy wymieniono 6,5-procentowy wzrost liczby aktywnych użytkowników dziennie w czerwcu dla aplikacji Taobao – która ma tendencję do sprzedawania tańszych towarów niż zdominowany przez markę Tmall. Sprzedaż w Cloud Intelligence Group, głównym motorze wzrostu poza handlem elektronicznym, odnotowała najmniejszy wzrost przychodów spośród sześciu jednostek biznesowych grupy, wynoszący 4%, ale bazowy zysk oddziału wzrósł ponad dwukrotnie, ponieważ jego narzędzie do współpracy w miejscu pracy, Dingtalk, pomogło zredukować koszty. Było to ostatnie ogłoszenie o zarobkach pod rządami Zhanga, który we wrześniu zrezygnuje ze swoich ról, aby skupić się na kierowaniu działem chmury.

Oczekuje się, że jednostka chmurowa wkrótce będzie starała się o IPO, a Alibaba w maju powiedział, że wydzieli oddział, aby przeprowadzić IPO w ciągu 12 miesięcy. Rola dyrektora generalnego zostanie przekazana Eddiemu Yongmingowi Wu, prezesowi Taobao i Tmall Group Alibaba, podczas gdy wiceprezes wykonawczy Joseph Tsai przejmie stanowisko przewodniczącego.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE