Capgemini zwiększy zatrudnienie w centrach biznesowych w Krakowie
Capgemini Polska specjalizuje się w transformacji procesów biznesowych (F&A, procurement, HR, supply chain, banking & financial services), IT (sztuczna inteligencja, machine learning, deep learning), aplikacji i systemów oraz w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych narzędzi i technologii. Doradzamy też klientom w zakresie prowadzenia oraz transformacji ich własnych GBS i SSC na terenie Polski i Europy. W Krakowie nasi pracownicy to głównie specjaliści z obszaru Business Services oraz IT – a więc konsultanci i analitycy biznesowi, specjaliści ds. zakupów, księgowi, logistycy, HR-owcy, ale też informatycy, programiści, testerzy, deweloperzy oraz eksperci od sztucznej inteligencji (AI). Ekspertyza biznesowa i IT jest wspierana przez zespoły prowadzące wdrożenia IA oraz RPA zarówno u naszych klientów, jak i wewnątrz naszej organizacji. Nasza wartość eksportowa jest więc związana z jednej strony z dobrą znajomością nowych technologii i procesów, ale też języków obcych. W sumie obsługujemy klientów w Europie i na całym świecie w ponad 30 językach dla tych lokalizacji, gdzie nasi klienci mają swoje siedziby i oddziały – mówi Wojciech Cichoń, członek zarządu Capgemini Polska oraz dyrektor Business Services Eastern Europe w Capgemini.
Branża IT na wygranej pozycji
Specjalista pracujący w centrach biznesowych Capgemini to statystycznie osoba z wykształceniem wyższym, znająca dwa języki obce, w wieku 32 lat. Najczęściej to właśnie u nas pracownicy zdobywają wiedzę i umiejętności z obszaru IT od podstaw. Są wśród nas przedstawiciele trzech pokoleń, z których większość stanowi pokolenie Y, bo jest to ponad 70 proc. zatrudnionych. Pozostałe 16 proc. to pracownicy należący do pokolenia Z oraz ponad 13 proc. stanowią osoby z generacji X. Jesteśmy też bardzo dumni z faktu, że ponad połowa naszych pracowników to kobiety – mówi Monika Chajdacka, dyrektor HR w Cloud Infrastructure Services w Capgemini Polska.
Aktualnie zajmujemy się badaniami nad autonomicznymi pojazdami, projektujemy boty, pracujemy nad inteligentną automatyzacją procesów. Portfolio projektów z roku na rok staje się coraz bardziej zróżnicowane, co wymaga ekspertyzy na wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że kompetencje miękkie przestają być ważne. W naszej organizacji dobra znajomość języków obcych, wysoko rozwinięte kompetencje w zakresie komunikacji, inteligencja emocjonalna także są wysoko cenione. Pracownicy mogą szlifować swoje umiejętności korzystając z renomowanych platform szkoleniowych, takich jak Pluralshight czy Coursera – tłumaczy Monika Chajdacka.
https://itreseller.com.pl/itrnewit-reseller-tv-6/