Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Koreańska firma Kakao dołącza do bitwy na polu sztucznej inteligencji z koreańskojęzycznym KoGPT

Dyrektor generalny Kakao, Hong Eun-taek, powiedział na konferencji dotyczącej zysków, że jego grupa będzie starała się konkurować z globalnymi usługami sztucznej inteligencji za pomocą wyspecjalizowanej usługi w języku koreańskim, podaje “The Korea Herald”. 

 

„Rozwój hiperskalowych modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, jest zarówno szansą, jak i kryzysem dla Kakao” – powiedział dyrektor generalny Kakao.

 

Ruch Kakao nastąpił po wydaniu przez kalifornijski start-up OpenAI ChatGPT, który został okrzyknięty przełomem dla różnych branż, dzięki uposiadanej miejętności uczenia się i szybkiego dostosowywania do nowych informacji.

 

Globalne firmy technologiczne z dużym kapitałem i technologiami mają „zdecydowaną przewagę konkurencyjną” nad mniejszymi firmami w wyścigu o rozwój modelu sztucznej inteligencji w hiperskali, ponieważ technologia jest nieosiągalna przy samych innowacyjnych pomysłach. „Zamiast konkurować z dużymi globalnymi firmami w tej samej dziedzinie, chcemy skupić się na pionowej usłudze sztucznej inteligencji z koreańskojęzycznym modelem sztucznej inteligencji (opracowanym przez Kakao Brain)” – powiedział.

 

Pionowa sztuczna inteligencja odnosi się do sztucznej inteligencji, która jest wysoce zoptymalizowana i stosowana do konkretnego problemu w określonej branży. Z drugiej strony horyzontalna sztuczna inteligencja pozwala w szczególności firmom i startupom na szybkie dostosowywanie modułów do indywidualnych potrzeb klientów.

 

Kakao Brain, spółka zależna Kakao zajmująca się badaniami i rozwojem technologii sztucznej inteligencji, przedstawiła swój koreańskojęzyczny model sztucznej inteligencji w październiku ubiegłego roku. Firma wydała również różne usługi związane z AI. W czwartek jednostka AI Kakao zaprezentowała Karlo, model obrazu AI, który może zrozumieć dane wejściowe użytkowników i zapewnia obrazy w różnych stylach i kolorach.

 

Jednak plany dotyczące zastosowania KoGPT  w wyszukiwarce Daum nie zostały jeszcze dokładnie określone. Rywal Kakao, Naver, również ogłosił plan uruchomienia nowej usługi wyszukiwania AI o nazwie SearchGPT w pierwszej połowie tego roku.

 

Przed piątkowym earnings call gigant technologiczny opublikował raport o zarobkach za 2022 rok przed otwarciem na koreańskiej giełdzie. Firma Kakao powiedziała, że jej zysk operacyjny w 2022 roku spadł o 2,4 procent w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej do 508,5 miliardów wonów (402 miliony dolarów). Firma odnotowała pierwszy ujemny wzrost od czterech lat, odnotowując 8,2 procent z 9,7 procent w poprzednim roku.

 

Zysk netto firmy wyniósł 1,02 biliona wonów w ujęciu skonsolidowanym w 2022 roku, co oznacza spadek o 38 procent w stosunku do zysku z poprzedniego roku, który wyniósł 1,64 biliona wonów. Jednak jego roczna sprzedaż wzrosła o 15,8 procent w skali roku do 7,1 biliona wonów w tym samym roku.

 

W okresie październik-grudzień Kakao odnotowało 100,4 miliarda wonów zysku operacyjnego, co oznacza spadek o 5,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Liczba ta była nieco wyższa niż konsensus 96 miliardów wonów lokalnych analityków szacowanych przez researchera rynkowego FnGuide. Sprzedaż firmy spadła o 0,6 procent do 1,77 biliona wonów, podczas gdy w omawianym okresie odnotowała stratę netto w wysokości 539,3 miliarda wonów, spadając na minus w stosunku do tego samego okresu zeszłorocznego zysku w wysokości 224,1 miliarda.

 

Kakao przypisuje swoje słabe wyniki w zeszłym roku powolnemu wzrostowi związanemu z globalnym spowolnieniem gospodarczym, a także opłatom odszkodowawczym i następstwom ogromnych zakłóceń w świadczeniu usług spowodowanych pożarem centrum danych w październiku.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE