Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Intel wraca do gry – dosłownie. “Niebiescy” rosną w statystykach Steam względem AMD. Co jest powodem odwrócenia trendu?

Intelowi w końcu udało się odwrócić trend w odniesieniu do miesięcznego raportu Steam na temat wykorzystania procesorów. AMD z miesiąca na miesiąc zyskiwało udziały od dość dawna, ale najnowsze badanie sprzętu z platformy do gier wskazuje, że trend się odwrócił.

 

AMD od wielu miesięcy zyskiwało udziały na platformie Steam, osiągając szczytowo ponad 30%, co było historycznym rekordem “czerwonych”. Obecnie, w raporcie podsumowującym czerwiec, liczba ta spadła teraz do 28,53%, a Intel odzyskał 1,72% użytkowników systemu Windows, a nawet + 0,09% graczy korzystających z systemu Linux.

 

Jakie są tego powody?

Nie bez znaczenia są posunięcia samego Intela. Premiery nowych CPU nie tylko dały graczom nowe narzędzie, procesor o wyjątkowo silnym wątku, co w grach jest po prostu dobrą opcją, ale też pozwoliły na obniżenie cen starszych układów, jako, że Rocket Lake, a więc nowa, 11 generacja Core, została wyceniona dość agresywnie.

 

Wpływ na wynik mogą mieć także większe problemy z dostępnością układów AMD niż Intela, oraz znacznie większy udział “niebieskich” w laptopach do gier, gdzie, pomimo wielu sukcesów AMD, procesory “czerwonych” nie są wciąż popularne. Wyszły już wprawdzie z niszy o etykiecie “ciekawostka”, ale nadal z pewnością nie stanowią mainstreamu.

 

 

Ciekawostką może być fakt, że zmienia się też liczba rdzeni CPU, z której korzystają gracze. Wiodące prym układy 4-rdzeniowe tracą już kolejny miesiąc, a najszybciej gonią je układy 6-rdzeniowe.

 

 

Interesujące jest, że wciąż prawie 13% graczy korzysta z procesorów ledwie 2-rdzeniowych. Oznacza to więc albo naprawdę leciwe maszyny, albo komputery klasy low-end. Ta druga opcja nie jest wcale nieprawdopodobna, jako że istnieje wiele świetnych, ale starych tytułów, do których uruchomienia nie potrzeba szybkiego PC.

 

Pogłębia się problem zaopatrzenia w branży data center. Najnowsze dane wskazują, że czas realizacji zamówień na chipy serwerowe jeszcze się wydłużą.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE