Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Intel naprawia błąd w swoich nowych kartach graficznych i podnosi ich wydajność

Intel opublikował nową aktualizację sterowników graficznych, która rozwiązuje problemy z częstotliwością pamięci w procesorach graficznych Arc A770. Dzięki nowemu sterownikowi, Arc A770 działa teraz z nominalną częstotliwością pamięci GDDR6 wynoszącą 2,187 MHz, co daje łączną przepustowość pamięci na poziomie 560 GBps.

Problem został odkryty na początku tego tygodnia przez VideoCardz, który znalazł na Githubie kilku użytkowników zgłaszających niższe od oczekiwanych zegary pamięci na swoich kartach graficznych A770. Zegary miały pracować z częstotliwością 2,187 MHz, ale z jakiegoś powodu użytkownicy zauważyli, że ich karty graficzne działają z częstotliwością 2,000 MHz.

Choć może nie brzmi to jak wiele, to spadek o 187 MHz jest w rzeczywistości dość znaczący i skutkuje 9% utratą prędkości zegara i sporym 17% spadkiem przepustowości pamięci, z 560 GBps do 512 GBps. Może to prowadzić do zauważalnego spadku wydajności w grach, które mocno wykorzystują szynę pamięci GPU.

Intel rozwiązał problem za pomocą sterownika graficznego Arc w wersji beta 31.0.101.3793, który jest już dostępny do pobrania. Łatka potwierdza, że błąd związany z częstotliwością pamięci został naprawiony na desktopowych kartach graficznych Arc A700. Na szczęście oznacza to również, że problem nie jest związany z BIOS-em lub firmware, co niektórzy uważali za prawdopodobne.

Pamiętajmy, że sterownik jest w fazie beta, więc należy być przygotowanym na napotkanie innych potencjalnych błędów. Sterownik zawiera również pięć dodatkowych poprawek, w tym błąd związany z ambient occlusion w grze Marvel’s Spider-Man Remastered, gdzie AO może zostać uszkodzone podczas korzystania z HBAO+ lub bez AO. Kolejna to PayDay 2, gdzie uszkodzenie tekstur może wystąpić podczas celowania w dół i w końcu Intel wydał poprawkę zwiększającą wydajność Intel Arc A380 w Topaz’ Video Enhance AI.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE