Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Google spada na trzecie miejsce na światowym rynku inteligentnych głośników. Liderem pozostaje Amazon. Kto jest drugi?

Światowy rynek inteligentnych głośników wzrósł w drugim kwartale o 55,4%, osiągając 26,1 miliona sprzedanych urządzeń, wynika z nowego raportu firmy analitycznej Canalys. Nastąpiła zmiana na pozycji wicelidera. Chociaż Amazon pozostaje absolutnym numerem jeden, Google musiało ustąpić chińskiemu Baidu.

 

Amazon sprzedał 6,6 miliona sztuk głośników inteligentnych w badanym kwartale. Google spadło na trzecie miejsce, a chińskie Baidu wyraźnie przyspieszyło. Baidu w drugim kwartale zwiększyło liczbę sprzedanych głośników inteligentnych o, bagatela, 3700%, osiągając 4,5 miliona sztuk, wyprzedzając 4,3 miliona jednostek sprzedanych przez Google.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewchcesz-poznac-najnowsze-innowacje-amazon-machine-learning-amazon-alexa-amazon-web-services-i-wiele-innych-wez-udzial-w-konferencji-innovationamazon/

 

Nietrudno domyślić się, że wynik Baidu zawdzięcza własnemu, chińskiemu rynkowi. Ten natomiast podwoił swoje kwartalne dostawy głośników inteligentnych do 12,6 miliona sztuk, czyli ponad dwa razy więcej niż 6,1 miliona w USA. Ten ostatni wynik stanowi niewielki (2,4%) spadek od poprzedniego kwartału. Wzrost Baidu w tym kwartale wynikał z agresywnych kampanii marketingowych i wprowadzania na rynek nowych produktów. Szczególne sukcesy pod względem odnotowały tzw. inteligentnych wyświetlacze (w praktyce asystent głosowy z ekranem), które stanowiły 45% dostarczanych produktów. Warto zwrócić uwagę na wzrost wygenerowany przez kolejnych w kolejce producentów: Alibabę i Xiaomi.

 

W raporcie zasugerowano również, że Google powinien wprowadzić odnowioną ofertę inteligentnych głośników, aby rozbudzić zainteresowanie konsumentów. Urządzenie Google Home nie zostało zaktualizowane od momentu premiery w 2016 roku. Od tego czasu urządzenie dostało jedynie nowe kolory i nadal wygląda jak odświeżacz powietrza.

 

Dla porównania, Amazon kilkakrotnie aktualizował linię głośników Echo, jednocześnie rozszerzając Alexę na urządzenia z ekranami takimi jak Echo Spot i Show, oraz na te bez wyświetlacza Echo Plus, Echo Dot, Echo Auto i innych – nawet zegarów i mikrofalówek.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE