Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalni odbiorcy nieufnie podchodzą do newsroomów opartych na sztucznej inteligencji

Globalne obawy dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji wiadomości i dezinformacji rosną, jak wynika z raportu opublikowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism, stawiając nowe wyzwania przed redakcjami, które już walczą o zaangażowanie odbiorców.

Opublikowany w poniedziałek coroczny raport Digital News Report instytutu, który w tym roku opiera się na ankietach przeprowadzonych wśród prawie 100 000 osób w 47 krajach, przedstawia obraz przeszkód, z jakimi borykają się media informacyjne, aby zwiększyć przychody i utrzymać działalność.

Newsroomy na całym świecie pracują nad sprostaniem nowemu wyzwaniu związanemu z generatywną sztuczną inteligencją, ponieważ giganci technologiczni i start-upy, takie jak Google i OpenAI, tworzą narzędzia, które mogą oferować podsumowania informacji i przejmować ruch z serwisów informacyjnych.

Raport wykazał jednak, że konsumenci są podejrzliwi co do wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia treści informacyjnych, szczególnie w przypadku drażliwych tematów, takich jak polityka.

Według badania, 52% respondentów ze Stanów Zjednoczonych i 63% respondentów z Wielkiej Brytanii stwierdziło, że czuliby się niekomfortowo z wiadomościami tworzonymi głównie za pomocą sztucznej inteligencji. W raporcie przebadano 2000 osób w każdym kraju, zauważając, że respondenci byli bardziej zadowoleni z zakulisowych zastosowań sztucznej inteligencji w celu usprawnienia pracy dziennikarzy.

“Zaskakujący był poziom podejrzliwości – powiedział Nic Newman, starszy pracownik naukowy w Reuters Institute i główny autor raportu Digital News Report. – Ludzie powszechnie obawiali się, co może się stać z wiarygodnością i zaufaniem do treści”.

Kolejnym wyzwaniem stojącym przed organizacjami informacyjnymi jest ogólna niechęć odbiorców do płacenia za subskrypcje wiadomości. Po pewnym wzroście w czasie pandemii, 17% respondentów w 20 krajach stwierdziło, że płaci za wiadomości online, a liczba ta pozostaje niezmieniona od trzech lat, czytamy w raporcie.

Znaczna część subskrybentów wiadomości w Stanach Zjednoczonych prawdopodobnie płaciła również obniżone stawki ze względu na okresy próbne lub promocje, a 46% płaciło mniej niż pełną cenę za swoje subskrypcje.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE