Wprawdzie samo medium społecznościowe zapewne nazwy nie zmieni, to firma już owszem. Trudno wyrokować czy wpłynie to na postrzeganie korporacji Marka Zuckerberga, która w ostatnim czasie nie ma dobrej prasy.
Jak twierdzi m.in. The Verge, Facebook szykuje się do rebrandingu korporacyjnego. Ma to nieco urealnić stan rzeczy, w którym Facebook-firma to już nie tylko Facebook-platforma mediów społecznościowych, ale też Instagram, WhatsApp czy Oculus. Sam Facebook o sprawie milczy, ale spekulacje w sieci trwają.
Reuters przychyla się do opinii przytaczanych przez medium ekspertów. Twierdzą oni, że zmiana nazwy korporacji nie pozwoli firmie uniknąć nadzoru regulacyjnego i publicznego szumu wokół potencjalnych szkód wyrządzanych przez jego aplikacje społecznościowe.
Czy to jednak jest celem Facebooka? Prawdopodobnie zmiana ma mieć charakter organizacyjny, podobnie jak miało miejsce kiedyś w przypadku powołania Alphabet przez Google. Jak twierdzi The Verge, nowa nazwa firmy macierzystej może odzwierciedlać koncentrację Facebooka na budowaniu „metawersum”, co odnosi się do cyfrowego świata, w którym ludzie mogą używać różnych urządzeń do poruszania się i komunikowania w środowisku wirtualnym.