Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

CEO Apple, Tim Cook, wskazał na wadę modelu biznesowego Facebooka – “firma zbudowana na wprowadzaniu w błąd użytkowników”.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, skrytykował model biznesowy Facebooka. Podkreśla, że gigant mediów społecznościowych wykorzystuje dane do wyświetlania sprofilowanych reklam, ale owo profilowanie ma uboczne, rzeczywiste konsekwencje, takie jak przemoc lub zmniejszenie zaufania publicznego do szczepionek.

 

CEO Apple, Tim Cook, na konferencji poświęconej prywatności danych w Brukseli, wprawdzie nie wymienił nazwy firmy Facebook, ale firma zajmująca się mediami społecznościowymi była wyraźnie celem wywodu dyrektora generalnego Apple. Cook nie ukrywał, że niektóre elementy funkcjonowania “największego medium społecznościowego” mają negatywne konsekwencje społeczne. Przykład, ktory wskazał to chociażby podsycanie teorii spiskowych, które, z natury rzeczy, mają wysoki poziom zaangażowania użytkowników.

 

„Jeśli firma jest zbudowana na wprowadzaniu w błąd użytkowników, na wykorzystaniu danych, na wyborach, które wcale nie są wyborami, nie zasługuje na pochwałę. To zasługuje na pogardę” – powiedział Cook – “(…) W epoce szerzącej się dezinformacji i teorii spiskowych opartych na algorytmach, nie możemy dłużej przymykać oczu na zasadę, która mówi, że każde zaangażowanie jest dobre, a im jest dłuższe, tym lepiej”.

 

Cook skrytykował również algorytmy rekomendacji, które sugerują użytkownikom grupy ekstremistyczne. Oczywiście, nie jest tak, że Facebook nie walczy z kłopotami zbudowanymi przez własne algorytmy – w środę Facebook poinformiwał, że nie będzie już automatycznie rekomendował grup politycznych.

 

Oczywiście – ta krytyka Facebooka nie jest przypadkowa. Rywalizacja gigantów z Doliny Krzemowej nabiera tempa, szczególnie w związku z nową funkcją iPhone’a o nazwie App Tracking Transparency, która zmusi aplikacje do proszenia o pozwolenie użytkownika na dostęp do identyfikatora urządzenia używanego przez firmy takie jak Facebook i Google. Aktualnie służy on do gromadzenia danych na potrzeby reklam mobilnych.

 

 

https://itreseller.com.pl/itrnewericsson-ujawnil-wyniki-finansowe-za-q4-2020-koncowka-roku-lepsza-niz-oczekiwano-napedzana-wdrozeniami-5g-na-swiecie/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE