Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Awaria Menedżera reklam Google w kluczowym momencie sezonu sprzedażowego

Usługa Google do sprzedaży i wyświetlania reklam, z której korzysta wiele dużych witryn, nie działała przez około trzy godziny w czwartek, uszczuplając przychody wydawców wiadomości w newralgicznym momencie, czyli sezonie świątecznym. Tak podaje Reuters powołując się na własne źródła.

Ad Manager ma około 90% udziału w amerykańskim rynku oprogramowania do wyświetlania reklam, które wydawcy umieszczają na swoich stronach internetowych – takie dane zostały przedstawione w toczącym się procesie antymonopolowym, który Teksas i inne stany prowadzą przeciwko gigantowi technologicznemu.

„Zasadniczo każda większa witryna korzysta z GAM (w tym np. USA Today, ESPN, CBS, Time, Walmart i Weather.com)” — stwierdza pozew. Brak konkurencji sprawił, że wydawcy mają niewiele opcji zastępczych w stosunku do Google Ad Manager, jak podają źródła, a ustawodawcy w Stanach Zjednoczonych i innych krajach dążą do wprowadzenia przepisów mających na celu ograniczenie siły rynkowej Google. Google powiedział, że ma do czynienia z dużą konkurencją i zaprzecza zarzutom dotyczącym praktyk antykonkurencyjnych.

„Problem z Google Ad Manager został rozwiązany, a wyświetlanie reklam zostało przywrócone dla użytkowników, których dotyczy problem” – powiedział Google w tweecie w czwartek wieczorem. „Przepraszamy za niedogodności”.

Według jednego ze źródeł Reutersa problem dotyczył serwisów informacyjnych, takich jak New York Times, Washington Post, Wall Street Journal i Los Angeles Times. Inne stwierdziło, że utracone przychody jednego dużego serwisu informacyjnego wyniosły tysiące dolarów na godzinę i wypadły w kluczowym dla przychodów  okresie, ponieważ reklamodawcy promują obecnie oferty wakacyjne.

W przeszłości firma Google zwracała klientom koszty związane z niektórymi usługami. Czwartkowa awaria została wewnętrznie uznana za incydent „P0”, co oznacza najwyższy priorytet problemów, a niektóre usługi zaczęły być wznawiane po około dwóch godzinach, podało trzecie źródło.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE