Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Advantest mówi, że zapotrzebowanie na pamięć AI zwiększa popyt na automatyczne urządzenia testujące

Japoński producent automatycznych urządzeń testujących Advantest podał w środę, że widzi rosnący popyt na swój sprzęt w kontekście pamięci wykorzystywanej do zadań związanych ze sztuczną inteligencją. Jednocześnie firma zaanonsowała spadek wynikający ze słabej sprzedaży elektroniki. 

Advantest podał, że w roku finansowym kończącym się w marcu sprzedaż testerów pamięci osiągnie poziom 244 miliardów jenów (1,65 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 5 miliardów jenów w porównaniu z prognozami z października, ale o jedną czwartą mniej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Zysk operacyjny firmy spadł o 35% do 26,8 miliarda jenów w kwartale październik-grudzień, ponieważ słaby popyt konsumencki na smartfony i komputery stacjonarne zaważył na sprzedaży.

W trzecim kwartale około 34% sprzedaży miało miejsce w Chinach, które w obliczu napięć ze Stanami Zjednoczonymi szybko zwiększają moce produkcyjne chipów, w porównaniu z 45% w tym samym okresie rok wcześniej. Akcje spółki spadły o 0,5% przed podaniem wyników spółki.

Advantest szacuje, że ogólny rynek narzędzi do testowania pamięci osiągnie w tym roku około 1,3-1,6 miliarda dolarów w porównaniu z około 1,1 miliarda dolarów w 2023.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE