Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Wyprowadzamy sklep na zewnątrz. Marcin Sas z Samsung Electronics Polska, opowiada o wyróżnionym nagrodą IT Champion 2020, wdrożeniu system digital singage w sieci drogerii ROSSMANN.

Marcin Sas, Key Account Manager, Samsung Electronics Polska, opowiada o wyróżnionym nagrodą IT Champion 2020 wdrożeniu system digital singage w sieci drogerii ROSSMANN.

 

Sieć drogerii Rossmann działa w Polsce od 1993 r. Od początku stawia na nowości, trzyma rękę na pulsie innowacji i technologii. Mogą to być na przykład nowatorskie rozwiązania pro-ekologiczne, jak dozowniki z domowymi środkami czystości np. mydłem czy płynem do zmywania naczyń, z których klienci mogą przelewać je do swoich wielorazowych butelek. Innym obszarem budującym pozytywne doświadczenia klientów jest komunikacja. W 2019 firma zainwestowała w instalacje ekranów LCD Samsung. We wszystkich placówkach stały się one podstawowymi nośnikami komunikacji z klientami.

 

– To największe w Europie wdrożenie wyposażenia witryn. Projekt obejmuje wyposażenie wszystkich sklepów sieci Rossmann w 2 ekrany w witrynie i jeden dotykowy w pomieszczeniu socjalnym. Celem jest ściągnięcie klientów do sklepu, wyjście poza sklep. Osoby idące galerią handlową lub ulicą zobaczą wyświetlany na monitorze komunikat i pomyślą na przykład „o moja pasta do zębów w lepszej cenie”. To tworzenie nowych szans sprzedażowych, a dodatkowo dostawcy i producenci mogą prezentować swoje treści klientom Rossmanna – wyjaśnia Marcin Sas, Key Account Manager, Samsung Electronics Polska.

 

Projekt „ekranowy” w Rossmann składa się z dwóch elementów. Pierwszy to ekrany w witrynie. Zastosowane zostały w galeriach handlowych (55” ekrany serii QHR o jasności 700nit), w sklepach przy ulicy, wystawionych na światło dzienne (specjalistyczne i unikatowe na rynku ekrany serii OMN (46” oraz 55”) o jasności aż 4000nit.). Dzięki zastosowaniu takiej jasności przy jednoczesnym wzmocnieniu chłodzenia i filtrowi polaryzacyjnemu światło słoneczne uderzające prosto w ekran nie jest w stanie zaburzyć odbioru wyświetlanego kontentu. Drugi obszar wdrożenia to 32” ekrany dotykowe serii QMR-T – przeznaczone na zaplecze sklepowe, służące jako narzędzie dla pracowników, umożliwiające m.in. dostęp do specjalnie stworzonego dla tych urządzeń intranetu, w którym mogą m.in. składać wnioski urlopowe , dostawać informacje o zatowarowaniu półek i inne komunikaty. Pandemia poszerzyła zakres interakcji o informacje o zasadach zachowania higieny.

 

Zastosowana technologia LED oferuje najwyższą jakość i rozdzielczość oraz wysoką żywotność dochodzącą do 100 tys. godzin, czyli blisko 11 lat nieprzerwanego działania.

 

 

 

Specyfika ekranów

W pierwszym etapie Rossmann wprowadził 1,5 tys. ekranów, w drugim  ponad 2 tys., co daje w sumie 3,5 tys. ekranów zarządzanych centralnie przy pomocy oprogramowania MagicINFO, które daje 100 proc. kontroli nad ekranem. Co ważne monitorem można sterować tak jak telewizorem z pilota.  Wbudowany player pozwala na odczyt bezpośredni z monitora. To co widzimy na ekranie wyświetlane jest u klientom. 55-calowy monitor okienny serii QHR służy do promowania treści w każdym oknie sklepowym z wyjątkową przejrzystością. Ultra wysoka jasność podkreśla treść, niezależnie od warunków oświetlenia. Smukły i nowoczesny design, który płynnie integruje się z każdym oknem wyświetlacza.

 

Z kolei seria OMN firmy Samsung została zaprojektowana z myślą o wyświetlaniu witryn sklepowych. Wyświetla wyraźne, jasne obrazy, które przyciągają i angażują odbiorców, zwiększając prawdopodobieństwo wizyty w sklepie. Dzięki jasności 4000 nitów i wysokiemu współczynnikowi kontrastu 5000: 1 wyświetlacz serii OMN pozostaje jasny i wyraźny, zapewniając niezrównany obraz, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów – nawet w bezpośrednim świetle słonecznym.

 

 

Seria OMN zapewnia wciągającą zawartość dzięki niezwykle smukłej głębokości 54,5 mm. Kompaktowy rozmiar sprawia, że ekspozytor jest naturalnym przedłużeniem sklepu. Wbudowany odtwarzacz MagicINFO Player S6 z serii OMN, wspierany przez potężny system operacyjny TIZEN, zwiększa ogólną wydajność wyświetlacza, umożliwiając łatwe zarządzanie zawartością i zapewniając płynne przenoszenie i odtwarzanie treści. Seria OMN zapewnia energooszczędność, zużywając mniej energii niż konwencjonalne wyświetlacze, zapewniając jednocześnie doskonały obraz i spektakularną wydajność. W rezultacie sprzedawcy detaliczni są wyposażeni w doskonały, bardziej angażujący wyświetlacz, który zapewnia większą kontrolę nad kosztami.

 

Trzecia rodzina QMR-T, wykorzystywana w Rossmannie do wewnętrznej komunikacji, zwiększa zaangażowanie pracowników. Wyświetlacze QMR-T maksymalizują wrażenia dotykowe dzięki wbudowanemu, wydajnemu odtwarzaczowi multimedialnemu opartemu na Tizen. Konstrukcja typu “ wszystko w jednym ” eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznego odtwarzacza multimedialnego.

 

 

Seria QMR-T zapewnia lepszą widoczność dzięki nieoślepiającemu szkłu, które usuwa odbicia.

Całość zarządzania jest z platformy Magic Info, która pozwala skutecznie zarządzać infrastrukturą ekranów od strony hardware (kontrola, serwis zdalny, monitoring) oraz planować wyświetlanie kontentu. Cały system zainstalowany jest w środowisku IT Rossmanna, a jego intuicyjność spowodowała, że klient podjął decyzje, że bez problemu będzie sam obsługiwać system i go serwisować.

 

Platforma MagicINFO pozwala firmom wygodnie tworzyć treści, ustalać harmonogram oraz wyświetlać je w całej sieci urządzeń digital signage. To potężne rozwiązanie obejmuje trzy główne komponenty: MagicINFO Author, Server oraz Player. Oprogramowanie MagicINFO Author oferuje skuteczne narzędzia do formatowania, jak również prosty w obsłudze interfejs do tworzenia treści. Serwer typu „All in One” służy do zarządzania treścią, ustalania harmonogramu i sporządzania list odtwarzania na połączonych wyświetlaczach. Natomiast Player umożliwia prezentację treści bez potrzeby korzystania z zewnętrznego odtwarzacza multimediów czy dedykowanego komputera PC.

 

– Projekt jest rozwijany przez sieć Rossman. W tym roku 100 proc. sklepów będzie wyposażonych w  dwa ekrany w witrynach – informuje Marcin Sas.

 

Drogeria w Łódzkiej Manufakturze , jako sklep flagowy z najnowszymi rozwiązaniami, wskazuje kierunek rozwoju. Widać, że jest przestrzeń do rozwoju usług digital signage. W swoim flagowym sklepie Rossmann zainstalował odrębne kategorie nośników – takie jak  ekran Samsung LED, ściana złożona z videowall czy witrynowe ekrany 75”. Te wszystkie nośniki również zostały dołączone do serwera Magic Info.

 

– Flagowa drogeria przyszłości wyznaczyła standardy w komunikacji z klientami w obsłudze klienta. To koncepcja polegająca na połączeniu minimalistycznego designu z technologią. To nowe podejście do projektowania placówek łączących ekologię z dbałością o pozytywne doświadczenia zakupowe klientów – podsumowuje  Marcin Sas.

 

 

Numer IT RESELLER nr. 336/2020 – Aby przeczytać lub pobrać wydanie w wersji cyfrowej, kliknij w link lub poniższą okładkę.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE