Vivo chce rozwinąć własną markę technologii związanych z obrazowaniem: BlueImage
Krzysztof Bogacki
Vivo rozwija nową serię smartfonów X dla chińskiego rynku. W skład linii mają wchodzić trzy modele: Vivo X100s, X100s Pro oraz X100 Ultra. Według raportu chińskiego medium Jiemian News, X100 Ultra będzie pierwszym smartfonem firmy wyposażonym w technologię pod autorską marką obrazowania, BlueImage.
Wprowadzenie autorskiej marki obrazowania BlueImage przez Vivo będzie drugą niezależną marką obrazowania w przemyśle telefonów komórkowych po XMAGE od Huawei, który zadebiutował w lipcu 2022 roku. Obecnie niewiele wiadomo na temat tego, co BlueImage będzie oferować. Warto przypomnieć, że Vivo zarejestrowało znak towarowy marki BlueImage w listopadzie zeszłego roku. Jej usługi produktowe obejmują różnorodne projekty związane z obrazowaniem, takie jak procesory graficzne, obiektywy optyczne i sensory.
Vivo X90 Pro na zdjęciu powyżej to jeden z modeli, których aparat współtworzył niemiecki Zeiss.
Wygląda więc na to, że Vivo idzie w ślady Huawei, które od 2016 roku było związane z legendą fotografii: pochodzącą z Niemiec firmą Leica. Jednakże w 2022 roku Huawei wprowadziło niezależny system obrazowania, XMAGE. Teraz, gdy BlueImage ma zadebiutować w X100 Ultra, wydaje się, że może to wkrótce doprowadzić do zakończenia współpracy na linii Vivo-Zeiss, która rozpoczęła się w grudniu 2020 roku.
Według raportów, system kamery Vivo X100 Ultra będzie obejmować 50-megapikselową LYT-900 jako główny aparat, z czujnikiem o przekątnej jednego cala. Ten sam sensor jest dostępny w dwóch innych flagowych telefonach: Oppo Find X7 Ultra i Xiaomi 14 Ultra. Podczas gdy X100 Ultra będzie wyposażony w chip Snapdragon 8 Gen 3, X100s i X100s Pro mają zadebiutować jako pierwsze na świecie smartfony z zasilaniem z procesora Dimensity 9300.